zaterdag 10 februari 2018

Evi deelt haar mooi adoptie-verhaal met ons...

Bericht nummer 8.000 !!

Wat is het fijn om succesverhalen als dit, te mogen horen...daar doen we het immers voor en geeft ons telkens weer verse moed om verder te strijden...
Bedankt Evi Van Ranst om onze Storm, nu Tété, zo gelukkig te maken, want dat doe je zeker wel...
Geniet maar lekker van mekaar.... 
Evi vertelt :
"Ik herinner me nog dat mijn ouders met een leibandje afkwamen toen mijn zus en ik een jaar of zeven en negen waren. Ze zeiden dat het was omdat we zo graag Billie en Bollie speelden. Maar we moesten nog mee naar de garage omdat daar nog iets was dat bij die leiband hoorde.
En daar zat die kleine pup, die zwart/bruine Pincher, zo klein. Het beestje is 17 jaar geworden!
En dan volgde er een tweede hond, weer een voltreffer van formaat.
Ondertussen was ik al het huis uit en er was één iets wat ik wilde: een hond!
Door kot/appartement/werk heeft het tot mijn 38ste geduurd voor ik zelf de stap kon nemen: ik had een job vlakbij huis, een tuin, en zoveel hart om te geven.
Toevallig kwam ik in mijn zoektocht op de site van SHIN terecht. Meerdere honden bekeken en afgewogen, besproken met vrienden en collega's en de keuze was zo goed als gemaakt... Tot die dag dat er plots een nieuw, nieuwsgierig kopje mijn scherm passeerde. Zijn naam was "Storm"!
Aangezien er enkel foto's te zien waren, heb ik een mail gestuurd naar SHIN met de vraag om een filmpje te maken. En diezelfde dag nog stond er een filmpje van hem online. Mijn keuze was zonder twijfel gemaakt! Ik zag onmiddellijk dat hij ontzettend lief én speels was,...een match was gemaakt!
Een maand later was het zover: moeder en een vriendin opgetrommeld en we vertrokken naar de luchthaven. We waren minstens een uur te vroeg, de zenuwen speelden mij parten,...het leek ontiegelijk lang te duren!
En dan eindelijk,...de benches die in de inkomhal toekwamen. Wat een mager dingetje zat er in die bench, en wanneer hij eruit kwam, plaste hij direct tegen mijn handtas. Hij had zijn bazinnetje gevonden blijkbaar   sinds die dag heb ik nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing,...integendeel!
Zijn naam is veranderd naar Tété en hij luistert er perfect naar, ook naar de verkleinwoordjes ervan  wanneer ik in het dorp kom met Tété krijg ik bijna altijd de vraag welk ras hij is. Wanneer ik uitzonderlijk eens zonder Tété in het dorp kom, vragen mensen waar Tété is.
Elke dag kom ik thuis en zie ik de voldoening en dankbaarheid in zijn ogen, elke dag is voor hem een avontuur, en wanneer we naar het strand gaan, laat ik hem van de leiband en is hij koning van zee, strand en meeuw!
Hij is de vriend van alleman, zit op elke schoot die hem wordt voorgeschoteld en is mijn grootste schat!
Dankjewel SHIN voor dit bundeltje geluk op vier poten."
foto van Shin - Fabienne Paques.

foto van Shin - Fabienne Paques.

foto van Shin - Fabienne Paques.

foto van Shin - Fabienne Paques.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten