woensdag 22 november 2017

Berichtje van ons Lotje

3 jaar geleden, op 22 november 2014, begon de reis voor mij in een nieuw leven. Eerst vol stress in zo iets wat de 2-voeters een vliegtuig noemen. Ik vond het vreselijk eng en men had veel moeite gedaan om mij uit de transportbox te halen. Er waren veel mensen om mij heen en vooral ook de 2-voeter die mijn nieuw baasje was. Ik werd heel lief ontvangen en al tijdens de reis naar mijn nieuwe huis drong het steeds meer tot mij door: dit voelt goed, deze mensen menen het goed met mij. Maar er was nog iemand bij. Een ander hondje die ook van mijn soort bleek te zijn, zo'n donkerbruine, Bonny. Ik begreep nog niet meteen dat dit mijn nieuw maatje zou worden maar ze kwispelde en snuffelde al heel vriendelijk naar mij. 

Aankomst in mijn nieuw huis: 

Ik voelde mij meteen op mijn gemak toen ik in mijn nieuwe huis binnen kwam. Ik ging gelijk in alle manden liggen alsof ik het nog nooit eerder heb gedaan. Er waren daar ook schattige knuffels en als hondje van 9,5 maanden vond ik die erg leuk. Alleen mijn nieuw maatje deed raar. ze ging onder de tafel zitten. Waarom dan? Ik bijt toch niet. Maar al snel waren wij aan elkaar gewend en werden maatjes voor het leven. Moe dat ik was van de reis was ik blij lekker languit te kunnen slapen. Ik sliep samen met mijn nieuwe maatje en mijn baasje in een kamer. Mijn baasje moest soms s'nachts opstaan om naar de WC te gaan. Ik kon zo moe dat ik was nog nauwelijks de ogen open doen maar ik deed het toch en gaf mijn baasje iedere keer toen zij aan mij voorbij liep een likje. Wat lief he? 

Heel geleidelijkaan ben ik gewend geraakt aan mijn nieuwe omgeving. Al raakte ik een enkele keer behoorlijk in paniek toen ik dacht: Ze willen van mij af en brengen mij weer terug naar Spanje omdat de wandeling met mijn baasje ineens heel anders was. Gelukkig kwam ik opgelucht weer thuis en bleek er helemaal niets aan de hand te zijn. Soms raak ik snel in paniek, al helemaal als ik buiten andere mensen tegen kom.

Het gaat mij nu heel erg goed, ik ben een heel gelukkige hond. Soms lekker door het dolle heen, al vindt mijn baasje dit niet altijd even leuk. Ik hoop jullie nog een keer bij een ACE dag te ontmoeten want ik heb aan jullie zo veel te danken. 

Groetjes


je Lotje 



Mijn baasje heeft ook nog 2 filmpjes gemaakt, klik hier en hier om ze te bekijken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten