woensdag 8 november 2017

Berichtje van Nidas, alias Leonidas

Dag lieve mensen van ACE-SHIN,

Jullie kennen mij misschien nog als Leonidas.
Ik ben een paar weken terug, eind september, bij jullie vertrokken naar mijn nieuwe baasjes in België.  Die vonden mijn naam, Leonidas, zeer mooi  (allemaal liefhebbers van deze chocoladekleurige labrador en van de pralines van het gelijknamige merk
😃) maar net iets te lang, ze hebben daarom besloten om me aan te spreken als Nidas.  Ik vind het best een stoere roepnaam, niet?  De baasjes vinden me ook een prachtige hond, die duidelijk door jullie fantastisch goed verzorgd was, en geef ze maar eens ongelijk als je de foto's ziet...

Nu er een paar weekjes voorbij zijn, wou ik jullie toch al eens laten weten dat ik het hier eigenlijk super vind, en ik heb de indruk dat de baasjes ook wel tevreden zijn over mijn gedrag (meestal dan toch, ik blijf een pubertje nietwaar
😃)

De eerste avond was alles nog een beetje nieuw, en was iedereen een beetje onder de indruk van mijn verschijning, en toen heeft een van de baasjes een slaapmatje uitgerold naast mijn nest, maar sindsdien slaap ik als een dappere pup iedere avond zonder morren in mijn eigen bench. Ondertussen voel ik me hier ook al helemaal thuis, in mijn nieuwe mand.

Ik vind het hier allemaal best leuk: ronddollen in de tuin, wandelen
door het bos een beetje verderop (of gewoon een blokje om), knuffelen met de baasjes, 's avonds op mijn dekentje mee naar TV kijken, een beetje helpen met grasmaaien. 
Alleen ... als er lekkere dingen rondslingeren op tafel, of op het aanrecht, of in de voederbak van de poezen (of in de kattenbak, da's pas interessant), dan durf ik wel eens te proberen om iets te stelen, en dat vinden zij dan blijkbaar niet zo heel erg leuk.  Ook schoenen en houtblokken vind ik super om rond te dragen, en da's
blijkbaar ook niet altijd de bedoeling, de planten in huis zijn kennelijk ook niet
om op te eten of om op te kauwen, en een van de katten vindt het ook niet echt leuk als ik te dicht kom, dus da's altijd een beetje opletten voor die scherpe klauwen, maar ik leer dat allemaal nog wel, ik doe in elk geval heel erg mijn best!

De baasjes hebben zich een bakfiets aangeschaft, en die een beetje omgebouwd zodat ik er makkelijk in en uit kan.  Heerlijk, zo rondgevoerd worden terwijl ik volop de frisse lucht kan snuiven.  Zondag zijn we zo naar de bakker gefietst, om spullen voor een ontbijtje te gaan halen. In zo'n toffe taxi is wachten/blijven zitten tot baasje terug uit de winkel komt ook geen probleem.  En altijd een hoop mensen die blijven staan om een praatje te maken over die prachtige hond die het kennelijk wel leuk vindt om te gaan fietsen.  Alleen spijtig dat het momenteel
geen echt terrasjesweer meer is, want het lijkt me wel wat om op een zonnige dag met de fiets iets te gaan drinken in de buurt ...

Ik ben ook, samen met het baasje, al een paar weken naar de puppyschool getrokken.  Ook leuk, zo met andere jonge honden rondwandelen, oefeningen doen, door buizen en over hindernissen lopen.  Die gehoorzaamheid die daar bij komt, dat lukt stilaan wel, het blijft soms wat moeilijk om te blijven
zitten wanneer een van de andere honden rondhuppelt of ontsnapt, maar vooral het acrobatenwerk en het apporteren is meer mijn ding. En de snoepjes als beloning, natuurlijk.
Met de hondenschool zijn we vorige week ook op Halloween-wandeling geweest.
Het ganse dorp liep hier toen vol griezels, overal waren spoken en monsters te zien en te horen.  Brr.  Maar hey, de baasjes waren er gerust in, en ik ben een dappere hond, dus mij maak je ook niet zo makkelijk bang hoor!

Je hoort het, ik vind dat jullie een leuk plaatsje hebben uitgezocht voor mij, en ik wil jullie dan ook allemaal (de mensen van de refugio, de twee dames die me hebben vervoerd naar België en de vrijwilligers hier) bedanken voor al het goede werk dat jullie doen! 
Hou het voorlopig nog even stil, maar een van de baasjes vindt het zo'n leuke ervaring dat hij dolgraag een speelkameraadje voor mij (en voor zichzelf) wil zoeken, eens we allemaal voldoende aangepast zijn aan de ganse situatie hier.  Met z'n tweeën in de bakfiets, leuk, ik kijk er al naar uit!!!

Groetjes vanuit mijn fantastische nieuwe mand!  Ik hoop dat jullie binnenkort eens komen kijken, maar ik hou jullie zeker verder op de hoogte!

Tot hoors,

Nidas (the dog formerly known as ACE #13629 aka Leonidas)





1 opmerking:

  1. Dit verhaal beantwoordt voor de volle 100% aan mijn gevoel en verwachtingen na het huisbezoek!
    Bedankt, Martine en Peter, om deze mooie hond een echte 'thuis' te geven.

    BeantwoordenVerwijderen