woensdag 25 oktober 2017

Lune, past niet meer in ons leven,...

Lune

6 jaar lang was ik een gelukkige hond, wat ik had was mijn leven, en of het nu goed of slecht was, ik wist niet beter,… Jullie, mijn baasjes, waren mijn leven, jullie kinderen mijn soulmates, jullie huis mijn thuishaven,… Tot gisteren,… Je belde om te vragen of ze me konden opnemen, ik had geen flauw benul,… Wat ? Ik hoorde mijn baasje uitleggen wat een lieverd ik wel was, maar ze had geen tijd meer voor me, toen vroeg ze aan de telefoon wat ‘sterilisatie' dan wel betekende,… Wat er ging gebeuren wist ik niet, besefte ik niet,… Tot gisteren, toen we naar een plaats gingen waar een hels lawaai van honderden viervoeters luid mijn oren bereikte,… Mijn baasje trok me binnen, een beetje bruut,… Ze had weinig geduld vandaag, ze duwde me in een kooi,… Daar moest ik in zitten,… Dan hoorde ik stemmen, en toen keken mijn baasjes me vluchtig aan, en ze liepen weg,… Ik heb met mijn pootjes tegen de tralies uit volle borst staan roepen en huilen, 'He, he aub, ik ben hier nog, ik ben hier nog,… He, he,…’ Maar de auto startte, een geluid dat ik zo goed kende, dat me zo blij maakte telkens als ik hen hoorde thuis komen, maar nu reed die weg,… En ik bleef achter in het hok,… Die vreemde mensen wilden me aanraken maar dat wilde ik niet, ik wilde hen niet, ik wil mijn baasje, mijn huis, mijn thuis,… Maar de nacht ging voorbij en de dag kwam aan, slenterde aan mij voorbij, en mijn baasjes bleven weg, ze komen niet meer,… Hun tijd voor mij was opgebruikt, mijn liefde voor hen was van geen tel meer,… Ik ben niet meer welkom,… Mijn wereld is ingestort, mijn hart is gebroken,… Mijn naam is Lune,… Ik ben nu eentje van de zovelen,… Begrijpen kan ik het niet, aanvaarden nog veel minder, maar stil onderga ik mijn lot, samen met zoveel anderen,… Neem me dan niet in huis, als je me niet kan lief hebben mijn korte leven lang,…

Klik hier voor enkele foto's van de lieverd.

Klik hier voor meer informatie over Lune.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten