zondag 1 oktober 2017

Hallo lieve dierenvrienden!

Na eerder een geannuleerde vakantie naar Ameland, vanwege ziekte van Jo, mijn oudste cockertje konden we afgelopen week toch nog een paar dagen naar Drente.
Dat was natuurlijk feest voor Jo, Jody en Marie-Sol, lekker rennen door de bossen enz. enz.
Echter, daar lopen ook Schotse Hooglanders, behoorlijke grote koeien, maar meer nog, enorme horens!
Ja en Jody en Marie-Sol trokken zich natuurlijk niks van de omheining aan, dus, hopla er onderdoor, en ik…
Ik dacht nog bij mezelf, zou niet lachen als er ineens een grote koe gaat staan, verscholen in het hoge gras..
Nou was dat niet het geval,echter   … op de terugreis ben ik behoorlijk afgestraft op mijn slechte gedachten!
Werd n.l. opgewacht door een grote kudde  Hooglanders, met hun vier kalfjes, nou ja, inmiddels kalveren, voor ik zo snel kon zien, allemaal stiertjes.
En ja, een moeder beschermt haar kind, dus, ze gingen echt niet wijken voor ons…
Wat moet je dan, nou ja, direct de cockers aan de riem dan maar een stukje omlopen met als evt. bescherming een enkele boom.
Ja, dat was moeder koe niet veilig genoeg, dus kwam met de vier stiertjes achter ons aan!
Heb nog net niet beide enkels gebroken, want op dat moment zie je dus echt niet waar je loopt!
Afijn, het is met een sisser afgelopen, ben echter wel benieuwd hoe het met het ouder echtpaar is afgelopen .
Die stonden daar ook met hun fiets aan de hand, niet wetend wat ze moesten doen, er voorbij gaan, of de hele route terugfietsen. Hoop niet dat ze er nog staan haha.
Maar… we mochten een prachtige vakantie hebben in Drente en ben blij en dankbaar dat Jo dit ook nog mocht meemaken, mijn oud mannetje, ben trots op hem.

Lieve groeten van Jo, Jody, Marie-Sol en Tieske. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten