dinsdag 27 juni 2017

Emiel kroop door het oog van de naald,...

'Emiel, wat een schat van een hond', hij laat geen enkele bezoeker koud,…
Geen mens die niet zegt 'Wat een schat van een hond’,...
Ja, dat is hij ook, maar hij kroop door het oog van de naald,…
We hebben hem gered van een dodenstation waar hij zwaar gekwetst binnen kwam,...
Wonder boven wonder werd hij niet afgemaakt bij binnen komen, gezien zijn zware verwondingen,…
Een van de medewerkers daar had zo met hem te doen, dat hij hem stiekem gedurende dagen antibiotica gaf, zijn wonden reinigde en hem in een verre kooi hield,… In de hoop dat de eigenaar van het dodenstation er niet op uit kwam,...
En, zo vertelde hij, telkens wanneer de eigenaar, die de opdracht geeft wie er moet worden afgemaakt, door de kooien liep, ging Emiel, alsof hij het wist, helemaal onderaan zitten zodat hij niet zichtbaar was als hij de kooi in keek,...
De medewerker belde me of ik aub kon helpen, ook al was het een zwaar gekwetste hond want Emiel kreeg dan wel medicatie maar werd toch niet beter zoals het zou moeten,...
Toen ik hem ging halen kon ik niet geloven wat ik zag,... Iemand had met een kapmes op zijn hoofd geslagen,…Een diepe, gevaarlijke open wonde en een langs alle kanten bebloed lichaam keek me heel zacht en onwetend, niets beseffend, aan,...We namen hem mee en Emiel werd per spoed geopereerd, hij had een zeer zware infectie en zijn wonden waren ontstoken,…
Emiel de stakkerd heeft het gered,… Zijn onmetelijke dankbaarheid en liefde voor de mens heeft niet geleden onze zijn zware mishandeling en de pijn die hij letterlijk en figuurlijk onderging,… Dit is een crème van een Podenco, een grote hartendief, maar bovenal een heerlijke Podenco die een fantastische thuis verdient !!

Meer gegevens over Emile vind je hier.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten