zondag 28 mei 2017

Verhaaltje van Do.

Hallo ik ben Do
Ik ben het licht in de ogen van mijn baasjes. Mijn vrouwtje en ik trekken er vaak samen op uit. Bossen, grote parken, natuur, water, alles eigenlijk wat ik me maar kan wensen. Vaak mijmeren we samen onder een boom in het lange gras, of ze probeert me voor ze zoveelste keer over te halen een stukje te gaan zwemmen. Maar dat doe ik lekker niet. Ik hou het bij pootje baaien. Wij hebben ook een grote boot en dan varen we naar geweldige natuurgebieden. Eerst was ik super bang. Maar ik begin het toch leuk te vinden dat varen. Je moet het even leren, maar ik ben een waterhond dus het zit in me bloed. Onze gezamelijke hobby is uitslapen. Maar helaas moeten mijn baasjes wel eens werken. Ze werken gelukkig parttime. Dan moeten we om zeven uur 's-ochtends een soort slaapwandeling maken. Ik trek dat echt niet hoor ik moet dan echt weer terug me mandje in. Ik ben pas na tienen een beetje hond. Gelukkig komt zij altijd even in de pauze naar huis om me uit te laten, of is hij nog thuis van het werk. Heerlijk is dat hoor, maar ik kan ook steeds beter alleen zijn. Ze komen toch wel thuis en ik krijg altijd wat lekkers als ze mij alleen moeten laten. Het schijnt dat ik ooit in een ver verleden in een ver land een slecht leven heb gehad. Het enige wat mij er steeds aan herinnerd is dat mijn baasjes en ik niet de enige op de wereld zijn helaas. Dus stuit ik steeds op andere mensen en ik kan daar moeilijk aan wennen. Ik vertrouw niemand. Maar mijn baasjes houden van praatjes maken dus hou ik me maar heel gedeisd op de achtergrond. En dan gaat het wel zolang ze me maar met rust laten. Nee, ik kruip nog niet uit mijn schulp. En dat hoef ik ook niet van mijn baasjes. Ze geven mij net zoveel tijd als ik nodig heb. Loslopen kan ik wel maar dat durven ze echt niet aan. Dus heb ik een hondenriem van 10 meter waar ik lekker gebruik van maak. Echt een aanrader voor honden die niet los kunnen! Morgen heb ik examen puppy cursus. Ik moet zit, af, sta, volg en blijf doen. Gaat wel lukken hoor. De beloning is een heel blij baasje en steeds een snoepie. Nou daar doe je het toch allemaal voor.
Nou ik ga weer.
Pootje van Do de scheepshond.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten