maandag 22 mei 2017

Hoe gaat het nu met Sammie? (Archimedes 12840)

Op 4 februari van dit jaar kwam Sammie bij ons wonen. Wij schreven daar al een stukje over. Wat hebben wij toch een geweldig hondje gevonden via stichting ACE.
In de ruim drie maanden dat hij nu bij ons woont is hij vrienden geworden met onze Johnny (markiesje kruising). Zo, wat kunnen ze met elkaar dollen zeg. Volledig gelijkwaardig en nooit als een van twee niet wil. Ze voelen elkaar perfect aan, dat hadden we gehoopt.
Als de geboortedatum klopt is Sammie deze maand twee jaar geworden. Wat een enorm speels hondje. Tijdens de wandelingen (altijd los in bos, graslandjes of strand) merkte ik dat Sammie veel uitdaging (werk) zoekt. Hij kwam met dennenappels aan en stokken. Rende dan weer eens achter hardloper of ATB-er aan. En oooh een paard, ook leuk roetshhhh weg was ie. Kwam heel lief keurig terug. Maar ja, toch niet de bedoeling. Probleem was overigens heel snel en makkelijk opgelost. Sam krijgt een bal mee op wandeling.
Ik vind vachtverzorging leuk om te doen en merk dat de honden die aandacht heel fijn vinden. Sammie heeft een dichte krullen vacht. Tegen de warmte en het opsporen van teken ben ik ook zijn vacht gaan scheren. Heel geleidelijk en met super zachte aanraking. Laatst vond hij het zelfs goed dat ik zijn pootjes deed. Vergeleken met de vacht (en vooral de kale plekken zoals hij te zien was op het filmpje) zoals Ace hem vermoedelijk heeft aangetroffen ziet hij er nu zo prachtig uit. Door het vele wandelen en rennen heeft hij een mooi gespierd lijfje gekregen zonder al te veel in gewicht te zijn toegenomen. Door de vaste dag indeling is hij ook rustiger geworden.
Al heel veel complimenten heb ik mogen ontvangen over Sammie. Men vraagt wat voor ras het is. Met veel trots vertel ik dat het zeker geen rashond is. Maar een prachtige heel lieve goed gehumeurde unieke kruising gered van een vroegtijdige dood. Nu onze Sam, die ons ontroerd, blij maakt en een heerlijke vriend is voor onze honden John en Bieke.
Mijn complimenten aan alle medewerkers van stichting ACE voor de betrokkenheid en begeleiding.

Martine



Geen opmerkingen:

Een reactie posten