vrijdag 26 mei 2017

Amadee

Al geruime tijd was ik aan het kijken (op internet) voor een speelkameraad voor onze Keeshond Bo, een lieve hond met veel energie en een beetje bazig tegenover andere honden. De sites van asielen in Nederland al vaak bekeken. Maar steeds kwam het er maar niet van, te grote honden, honden die niet alleen thuis kunnen zijn of niet samen met kinderen kunnen.  

Op een gegeven moment zag ik Amadee op de site van ACE. Mijn interesse was gewekt, maar eerst ging ik verder lezen op de site van ACE. Nooit geweten dat Spanjaarden zo omgaan met honden. Dit maakte wel triest maar motiveerde mij ook om Amadee  te adopteren. Het verrast mij wel dat er mensen zijn, die er enorm op tegen zijn om een hond uit het buitenland te adopteren. Met als reden dat ik zo in stand hou, hoe Spanje omgaat met honden.

Dus via de site contact gezocht met jullie en gevraagd of jullie mij wat meer konden vertellen over Amadee en of er speciale aandachtspunten waren waar wij rekening mee konden houden. Die waren er eigenlijk niet. Daarna heb ik de adoptie papieren ingevuld, er werd een huisbezoek ingepland. En gelukkig werden wij geschikt bevonden en mocht Amadee naar ons komen. De aankomst was wel spannend, hoe zou Amadee zijn? Zou hij het wel fijn vinden bij ons? Hoe zou het gaan tussen Amadee en Bo? Bo bleek even te moeten wennen, maar na 2 dagen zijn ze dikke vrienden geworden.


Amadee is een erg lieve, aanhankelijke hond. Vanaf dag 1 liep hij  in goed vertrouwen achter ons aan, liet zich aanhalen, schrok nergens van, liep goed aan de lijn, was zindelijk. Wij kunnen ons niet eens meer voorstellen dat hij er niet is. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten