vrijdag 21 oktober 2016

Vanmorgen vloog hij nog……

Hallo lieve dierenvrienden,

Afgelopen vrijdagmiddag reed ik van  mijn werk naar huis en tot mijn ontsteltenis werd er een reiger aangereden door een vrachtauto..
De man in kwestie kon hem onmogenlijk ontwjjken of stoppen, maar ik heb de auto aan de kant gezet en daar lag hij, in een sloot…echter toen ik hem wilde oppakken kroop hij weg aan de andere kant van de sloot..
Ja, en daar sta je dan, met je korte laarsjes, afijn, ik naar huis en de dierenambulance gebeld en uitgelegd waar hij zou liggen.
Waarop de Dierenambulance mij terugbelde , zovan leeft ie dan nog??? Ja dus…hij zat te blazen op het moment dat ik hem wilde oppakken…
En mooi om te horen, de vrachtwagenchauffeur had hun ook al gebeld over het feit dat ie een reiger had geraakt….
Afijn, na een uurtje werd ik wederom gebeld door de Dierenambulance dat ze de reiger niet konden vinden, ik er weer naar toe en vond hem direct!!
Maar, hij had al zolang in het water gelegen en was behoorlijk onderkoeld, dus, mijn fleece jas over hem heen, en… kwam weer tot leven …
Dus, uiteindelijk , de reiger in de Ambulance, waarop de medewerkers mij  nog vroegen, heeft ie je niet gepikt met die grote snavel, want de reigers kunnen behoorlijk agressief zijn, nou nee dus..
Daar had ik nog niet eens aan gedacht, deed me wel denken aan een eerder voorval, zo,n 20 jaar geleden…
Op een dag na de dikke Novemberstorm liep ik in het veld met mijn cockertje, en wat zie ik daar vlak bij het sluisje, een grote zeemeeuw, helemaal uitgeput..vleugels op het water drijvende…
Dus, ik bedenk me niet, spring in het water en haal de vogel er uit..dacht nog wel, oei, dit is toch wel een erge grote zeemeeuw…..
Maar goed, ook hij was onderkoeld, dus, maar onder de jas gestopt, het kopje met de dikke snavel viel tegen mijn wang aan, dus, ik dacht nog, dit gaat mooi…
Thuisgekomen heb ik hem in de paardenstal in een grote doos gedaan en geweekt brood gevoerd en daarna het Vogelasiel gebeld.
Echter, in die tussentijd hoorde ik veel lawaai in de stal, wat bleek, mijn paard was doodsbang voor het monster die ik had gered, het bleek dat ie tot wederopstanding was gekomen vanuit de doos, stond daar in de stal met zijn vleugels wijdgesperd, een breedte van 3!! meter…
Dus, het Vogelasiel weer gebeld, zovan,  moet hem eerst maar even in de doos zien te krijgen, en dan kom ik er aan….
Zo gezegd, zo gedaan.. , daar aangekomen opent de man in kwestie de doos, alwaar mijn zgn. zeemeeuw in zat..
Nou lieve mensen, ik heb nog never nooit iemand zo zien schrikken….
Jullie kennen misschien wel het filmpje van Ice-Age, dat die ogen zo uitpuilen, nou, dat had hij ook…op het moment dat ik vertelde dat het kopje van de zeemeeuw zo lekker door mijn warmte tegen mijn wang lag……
En nu komt het… het bleek achteraf niet zomaar een zeemeeuw te zijn, nee, het was een Grote Burgermeester, die hier haast niet voorkomt, maar waarschijnlijk uit de koers is geraakt door de storm.
En met zijn snavel had ie rustig een hap uit mijn wang kunnen nemen…
Maar goed, is niet gebeurt, de Grote Burgermeester is na 1 week weer uitgezet, maar helaas, de reiger heeft het niet overleefd, had een bekkenbreuk, ze hebben hem in laten slapen, helaas, maar… alles beter dan  een  eenzame dood onder in de sloot……
Wat ik er maar mee wil zeggen, is dat mijn dierenliefde zich niet alleen beperkt  tot honden, nee, het is grenzenloos voor wat dat betreft!!!
Lieve groeten van Tieske, Joey, Jody en Marie-Sol, kortom, mijn cockerbende…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten