maandag 9 mei 2016

Ciri (nieuwe naam Coco)

Goedendag,
Na een verdrietige periode waarin wij één van onze hondjes in hebben moeten laten slapen zagen wij op de Ace-site een oproep voor een baasje voor Ciri.
Wij waren na het zien van de foto's en het verhaaltje gelijk verliefd op dit kleine yorkje.
De volgende dag gelijk gemaild en na een week kwam het huisbezoek.
Na een hele fijne goede voorlichting en screening was het wachten geblazen tot er plek was voor haar op een vlucht richting nederland.
Omdat het nog een paar weken zou duren waren we beiden hypernerveus en vroegen ons iedere dag af hoe het nu met die kleine daar in het verre spanje zou gaan.
Na 2 weken hielden we het niet meer vol en heb ik in overleg met Ace een ticket naar Spanje geboekt.
Eenmaal in spanje (waar ik 3 dagen ben gebleven) gelijk naar Ace gegaan met een koffer vol spulletjes en in de hoop dat ik haar zou kunnen zien.
Helaas zat ze in een pleeggezin en zou ik haar pas op het vliegveld zien.
Ter plekke heb ik wel een rondleiding op de compound gehad en heb ik wel gelijk kunnen zien wat een geweldig werk alle medewerkers en vrijwilligers van Ace daar doen. ECHT FANTASTISCH!
Wat ik niet verwacht had is dat de meeste honden ondanks dat ze een miserabel leven geleid hadden stonden te hunkeren om aangehaald te worden.
Afijn eenmaal op het vliegveld voor de terugreis kwamen in de verte 2 hele grote kennels met totaal 4 honden erin aangereden en daar bovenop lag een piepklein yorkje te kwispelen.
Mn hart smolt en ik had moeite om mn tranen te bedwingen bij de gedachte dat dat kleine smurfje bij ons kwam wonen.
Na de afhandeling bij het inchecken (fantastisch geregeld) liep ik samen met haar naar de gate al waar ik tot het boarden alleen maar met haar heb zitten knuffelen.
Aangekomen in Amsterdam werd ik opgewacht door een paar vrijwilligers van Ace die zorg droegen voor de overdracht van de andere hondjes aan hun nieuwe baasjes. 
Wat was dat geweldig om te zien, al die gelukkige dieren en en mensen.
Thuis gekomen in het midden van de nacht hebben we haar gelijk bij onze andere 3 hondjes geïntroduceerd en dit ging zo makkelijk en soepel dat wij beiden vol verbazing met open mond zaten te kijken.
Het leek wel of ze hier al jaren in huis was.
Zindelijkheid en gedrag zijn echt voorbeeldig, ons nieuwe kleine Spaanse hittepetitje loopt de hele dag te spelen met de andere hondjes, te springen, te dansen en blaft vrolijk mee al pappa of mamma thuiskomt. (en ze wil de hele dag knuffelen)
Onze ervaring met Ace is geweldig, begeleiding en nazorg zijn uit de kunst, deden ze dat hier in de Nederlandse asiels maar zo.
Gr

Sylvia en Gerard van Winsen






Geen opmerkingen:

Een reactie posten