dinsdag 26 april 2016

Mucha (voorheen Much Mellow)

In november 2015 ben ik met mijn schoondochter de refugio in Mijas gaan bezoeken omdat wij Much Mellow hadden gezien op de website, na het overlijden van mijn hond in september, wilde ik graag weer een (asiel) hond een mooi leven geven. 

Het was een bijzonder indrukwekkende ervaring om de refugio te bezoeken. Zoveel honden en wat ons opviel, ze waren voornamelijk heel blij. 
We werden netjes ontvangen en kregen uitleg over het reilen en zeilen in de opvang. 

Mucha bleek boven op de berg in het hotel te verblijven. Daar aangekomen moesten we wel even slikken.
Wat een lieve lobbes . Mucha (toen nog Much Mellow) was duidelijk vermagerd en dof in haar vacht. Ze was ook nerveus om ons te ontmoeten. 
Na een paar minuten kwam ze dan toch naar ons toe en liet ze zich gewillig kroelen en knuffelen. Wat een schat. Wij waren verkocht! 
We spraken af dat Much Mellow tot 2 januari in de refugio mocht blijven en dat we haar dan zelf mee naar Nederland terug zouden nemen. 
Zo gezegd zo gedaan en zo stonden wij te wachten op het vliegveld van Malaga en daar kwam ze aan, samen met Fabienne.
Wat zag Mucha er al goed uit. Veel beter in haar vacht en duidelijk wat kilo's rijker. Gelukkig maar. 
De vlucht ging prima en in Eindhoven aangekomen sprong ze direct in de auto. Dat vond ze wel wat!
Nieuwsgierig keek ze om zich heen. Eenmaal thuis aangekomen hebben we haar lekker haar gang laten gaan. 
Wat een plezierige verrassing.... Mucha sliep de eerste nacht als een roosje en bleek ook gewoon zindelijk te zijn. 
Omdat ik alle tijd voor haar heb, heb ik de eerste weken mijn volledige aandacht aan haar gegeven en ben  ik met haar op een cursus gegaan. 
De cursus vond Mucha maar saai en daar deed ze ook niet echt haar best. In het dagelijks leven doet ze echter niets liever dan haar best. 
Ze leert zo snel en is al erg aanhankelijk geworden. De eerste weken heeft ze vol verbazing om zich heen gekeken. Een wereld ging voor haar open. 
De wandelingen vindt ze fantastisch en ze speelt graag met andere honden. Hoewel die nog wel eens schrikken van haar speelsheid .
Meer en meer vindt Mucha haar plekje en genieten we van elkaars gezelschap en lange wandelingen.
Kortom, Mucha is een lot uit de loterij en we zijn enorm blij dat ze bij ons woont. 
Ace Charity bedankt voor de goede zorg en begeleiding!


Greet Pijbes. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten