woensdag 27 april 2016

Aankomst Rotterdam 25 april

Met een kleine vertraging van een kwartiertje kwamen de hondjes aan in het koude Nederland.


Marita bij aankomst terwijl ze alles aan het verzamelen is.
Geweldig bedankt voor je hulp in Spanje je begeleiding van deze vlucht en je aanmelding als vrijwilliger bij Ace.

En natuurlijk gaan ze met zijn tweeën aan één kant zitten zodat de kennel van het karretje schuift. Hahahaha


Tijdens het wachten op de honden kreeg ik van één van de adoptanten te horen dat hun dochters met een smoes naar de luchthaven waren geloodst. Ze hadden een spreekbeurt gehouden op school over de Spaanse zwerfhonden en het leek de ouders wel leuk om ook eens een vlucht mee te maken.

 Toen het werd verteld dat ze zelf ook een hondje (Tomi) zouden adopteren kwamen de waterlanders. 

Voor Laura was er een opvanggezin gekomen,door alle drukte heb ik deze mensen niet gesproken maar ik weet dat ze goed begeleid zijn omdat Therese Sennef (van onze afdeling opvang) ook was meegekomen om dit te begeleiden. 
Meer gegevens over Laura vind je hier.


Denira die door een huidziekte op straat werd gezet is na behandeling geweldig bijgekomen in de refugio waarna ze mocht vliegen. Haar eigen warme THUIS. Geduld is wat de adoptant moest hebben voordat Denira kon komen maar het was het dubbel en dwars waard. 
Denira vóór en ná de behandeling.

Noxy was wat angstig om de kennel uit te komen en had even tijd nodig. Maar nadat ze eruit kwam ging ze gelijk op de vluchtbegeleidster Marita af, ik begrijp wel waarom. Marita was zelf die week in de refugio geweest om te zien waar haar twee rescue honden vandaan kwamen. Ze is een geweldige ervaring rijker en die zal ze binnenkort dan ook in een eigen verhaal op ons blog plaatsen. Ik heb net nog even contact gehad met de adoptant (Mevrouw met de rode jas) van Noxy (Molly) en die vertelde dat de angst weg was, alleen is ze even de kluts kwijt vwb de zindelijkheid. Maar dat komt wel weer goed. 


Ook wil ik Anja van der Kleij bedanken voor het maken van de foto's en het opsturen hiervan zodat ik toch een beeld bij dit verhaal heb. Het is bijna niet te doen om foto's te maken,honden uit de kennel te halen,paspoorten uit te delen als vrijwilliger.

Graag weer tot een volgende vlucht.

Gr Martin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten