donderdag 10 maart 2016

Verhaal Roosje (ACE Billie)


Ik ben op 22 januari in Nederland aangekomen, met een heel groot vliegtuig, dat was best eng.
Werd ik opgewacht door mijn nieuwe adoptie papa.
Ik moest mee naar ’s-Hertogenbosch, dat leek mij wel leuk, maar naar een paar weken vond mijn nieuwe papa mij niet meer zo leuk, ik moest weg.
Ja, ik kwam bij tante Denise in Best terecht met wel 5 andere honden, dat was wel gezellig maar ook heel erg druk.
Wat wel fijn was, ik had heel veel speelkameraden en wij konden de boel echt op z’n kop zetten, alles mocht van tante Denise: op de bank, de tafel, de vensterbank en wat echt top was, ik mocht ook mee naar bed, alle andere honden ook.
Wij gingen iedere dag wandelen, niet los want dan liep ik weg, en ja waar kom je dan terecht of onder een auto?
Na een paar weken hoorde ik Tante Denise een paar keer aan de telefoon praten met een vreemde mevrouw.
Op vrijdagmiddag 19 februari ging de bel, wij natuurlijk allemaal blaffen en daar stond dan die vreemde mevrouw, samen met een mijnheer. Ik ben echt heel bang voor vreemde mannen ( zal wel uit mijn Spaanse leven zijn), maar deze mijnheer was gelijk heel lief voor mij.
Ik mocht samen met die mijnheer een stukje wandelen, dat was best gezellig, die mevrouw bleef bij tante Denise.
Wij kwamen terug en die mevrouw vroeg en wat denk jij?? Ik vind het een superleuk hondje, zei mijnheer  en als jij dat ook vindt dan nemen wij haar mee.
Dit vond ik best wel eng hoor, al mijn vriendjes achterlaten, moest in een grote auto op de achterbank in een mandje.
Na een poosje rijden kwam ik in mijn nieuwe huis, ik mocht gelijk mee boodschappen doen er was namelijk nog geen mandje voor mij.
Maar deze avond mocht ik zelf iets uitzoeken en dat heb ik gedaan. Mooie mand en een bal, want daar ben ik gek op en een knots van touw om op te bijten.
Wij gingen ook nog boodschappen doen in een hele grote winkel, ik mocht mee naar binnen in een kar zitten, er kwamen allemaal vreemde mensen op mij af omdat ik zo lief was.
Naar huis en ik was echt heel moe, heerlijk in mijn mandje slapen. Mocht ook mee naar de slaapkamer maar ja, niet in bed, maar in het mandje ervoor. Dit doen we nu nog en ik vind het heel gezellig. Slaap als een Roosje, haha mijn naam.
Ik heb het super naar mijn zin bij mijn nieuwe papa Ben en Mama Gertrud, mag overal mee naar toe, verjaardag of op bezoek moet alles leren zeggen die mensen.
Volgens mij gaat het best, ik zit in een hondenstoel achter in de auto, wel vast want anders loop ik misschien door de auto en dat mag niet. Zondag hebben wij gewandeld ik aan een heeeeeel lang touw, kon ik mooi even gek doen. Moet nog wel leren om los te lopen, maar dat vinden mijn papa en mama nu nog een beetje eng
Over een paar weken is het Pasen mag ik mee naar Duitsland weet niet waar dat is, in een hotel.
Best spannend, moet me wel netjes gedragen, zegt mama.
En ik mag in mei ook mee naar Spanje in het vliegtuig in een tas onder de stoel van papa. Dan blijven we daar een paar weken in een groot huis met tuin, vlak bij waar ik vandaan kom. Komen ook nog andere mensen als wij daar zijn, allemaal familie zegt mama. Best wel weer spannend ook een paar grote mannen en dat vind ik nog steeds eng. Mama tilt mij dan wel op en zegt het is goed Roosje, ze doen niets hoor.
Als wij in Spanje zijn komen wij een keer bij jullie kijken in Mijas, kunnen jullie zelf zien hoe goed ik 
het heb bij mijn nieuwe papa en mama

Mijn mandje is warm ik heb het hier super goed. 
Een lik en pot van Roosje (Billie)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten