zaterdag 13 februari 2016

Mijn verhaal en ervaring over de adoptie van mijn hondje bij ACE.

1 februari 2016 was het dan zover,om 23.25 zou mijn meisje Millani ( bij ACE bekend als Elonieke ) aankomen in Nederland. Eenmaal op schiphol aangekomen kon ik haast niet wachten om mijn hondje te ontmoeten en in mijn armen en hart te sluiten.Na even wachten was ze daar dan! Een mooi ,lief,klein en schattig meisje, een klein beetje terughoudend maar zeker niet angstig. Na een paar minuutjes merkte ik al dat ze mij wel lief vondsmile-emoticonen toen zag ze ineens mijn andere hondje aan de zijkant staan (geen resque hondje, 10 jaar) en ze ging hem gelijk gedag zeggen en dat was echt vriendschap op het eerste gezicht haha! En zat meteen goed tussen hun, was geweldig om te zien. Toen we weg liepen van de groep naar de auto toe liep ze ook gelijk met ons mee. De auto rit naar huis heeft ze heel goed gedaan. Ze had het een beetje koud en ze is lekker tegen mij en mijn andere hondje aan gaan liggen. Toen we na 3 kwartier thuis aan kwamen was ze helemaal blij en ging meteen door heel het huis snuffelen, Door alle mandjes heen rollen en met het kleed knuffelen haha! Was erg leuk om haar zo blij te zien en dat ze zich gelijk zo thuis voelde en dat mijn andere hondje het ook gewoon allemaal goed vond. Al gauw ging ze lekker slapen en 's-ochtens stonden er 2 vrolijke, kwispelende hondjes aan het bed en zijn we gelijk lekker een wandeling gaan maken, haar eerste rondje door de buurt en dat vond ze geweldig en ze liep al gelijk netjes mee aan de riem. In de loop van de dagen zijn we naar de dierenarts geweest (ze is helemaal goedgekeurt) ,heb ik haar zelf geknipt en gewassen (ik ben zelf hondentrimster ) en is ze samen met mijn andere hondje mee geweest naar de hondendagopvang (buiten terrein)van een vriendin van mij en heeft ze lekker kunnen rennen en snuffelen samen met allemaal andere hondjes. smile-emoticonDit alles heeft ze allemaal zeer goed doorstaan en heeft ze zich elke keer netjes en lief gedragen en is ze vrolijk. Ze was ook al vanaf dag 1 zindelijk en kon al gelijk eventjes alleen thuis zijn met mijn andere hondje,er is geen enkel moment geweest van enige strijd tussen de hondjes, ze eten naast elkaar, delen speeltjes met elkaar en liggen soms lekker tegen elkaar aan te slapen, echt super leuk om te zien. smile-emoticon 
Inmiddels zijn we 11 dagen verder en laat ze steeds meer van zichzelf zien en merk ik dat ze steeds losser komt. Ik ben echt zo superblij met haar en hoe het gaat,ik was natuurlijk wel een beetje zenuwachtig omdat het de eerste keer was dat ik een resque hondje uit het buitenland adopteerde en van een organisatie,maar ik heb er absoluut geen moment spijt van! ACE houd snel en goed contact met je en beantwoord elke vraag die je hebt zodat het hele proces zo duidelijk mogelijk voor je is en je goed op de hoogte bent.Echt goed dat ze dit doen en ook super dat er vrijwilligers zijn die veel tijd en energie besteden aan en voor de organisatie om dit hele proces mede mogelijk te maken.Ik heb echt een geweldig hondje dat echt een super schatje is en perfect bij mij en mijn andere hondje past. Ik kan me geluk niet op en zie een hele hele hele leuke en mooie toekomst voor ons 3tjes.


 




smile-emoticon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten