donderdag 14 januari 2016

Kira ( Janine )

Post van 12-1-2016:
Gisteren hebben Djordy, Angelique-Miriam en ik onze nieuwe viervoeter opgehaald vanaf Rotterdam Airport! Vanaf het moment dat we Janine (nu omgedoopt in Kira) zagen op de vlieghaven was het al bepaald, Liefde op het eerste gezicht! Zowel Djordy als Kira voelde de klik, It is ment to be! Kira heeft heel wat maandjes door mogen brengen in het asiel van ACE (animal care Espana), nadat ze door hun was gered uit haar dodencel! Angelique had haar een aantal weken geleden in levende lijve ontmoet, toen ze daar op bezoek was om haar hond op te halen. Nadat ik de foto's en filmpjes van Kira had gezien en had overlegt met Djordy was het al snel een uitgemaakte zaak. Kira kon komen om hier bij ons te blijven, ongeacht haar lichte handicap aan haar poot. Tuurlijk hebben we verwachtingen en hoop gehad... Hoe zou ze zijn in huis en gaat ze balletjes halen, wil ze op mijn slaapkamer slapen, was voor Djordy toch wel een belangrijk iets... Zelf wil ik al langer een hond die mij er uit trekt en van mijn kont afhaalt. Al onze wensen en hoop zijn nu in Kira belichaamt, ze is boven verwachting, ongelooflijk dat deze hond met welopgevoede manieren, in de dodencel heeft gezeten! Het is niet Kira die een cursus nodig heeft, maar ik, want ze heeft heel wat geleerd, maar ik ben een leek op het gebied van het africhten van honden Emoji Vanaf het moment dat we gisteren thuis aankwamen is Kira niet meer van Djordy's zijde geweken. Ze volgt hem overal en gaat aan zijn voeten liggen, zowel bij zijn computer als op zijn bed, geweldig! Ze eet en drinkt, ze wandelt netjes aan de lijn mee en achterin de auto is geen enkel probleem. Brutaliteit is haar vreemd en schrokken en schooien doet ze niet! Ze houdt ons allemaal in de gaten en waar Djordy is gebleven toen hij naar school ging, is op dit moment nog een raadsel. Zoals je kunt zien op de foto's is het een kruising en zijn wij toch wel benieuwd waar ze d'r gedrag van zou kunnen hebben.... Ze is heel wijs en voorzichtig, maar niet bang. Ze is waaks maar valt niet aan, ze negeert, ze ziet en hoort en voelt alles maar filtert meteen of ze er iets mee moet! Tuurlijk zal ze de aankomende weken nog wel iets losser en meer toegankelijker gaan worden, want na die drukte van ca. 400 honden heel de dag om je heen is een huis met rust en geen lawaai natuurlijk wel een verademing! De vraag is of wij haar nog iets moeten leren of zij Ons! Emoji I keep you posted....

 
13-01-2016

Ze pakt haar rust heel goed, slaapt veel en met het uitlaten ziet ze en hoort ze alles. Ze is tot op heden in alles wat ze doet heel verfijnd en voorzichtig.
Ze eet rustig, ze springt in slow-motion tegen je op, want ze wil je geen zeer doen of overvallen. Momenteel krabt ze zich zelf veel en dat wijt ik aan de verandering van klimaat en voedsel, dus we geven haar daar even de tijd voor om te wennen, voordat ik weer ga wisselen van voedsel. Poepen en plassen doet ze goed en normaal en we zien dat ze een stevige blaas heeft, want s'morgens moeten we haar echt de tijd geven om van de bank af te komen en mee te gaan wandelen! De eerste nacht sliep ze bij mijn zoon op de kamer en kwam ze echt pas naar beneden wanneer hij beneden bleef, haha...Mijn zoon is nu weer een paar dagen bij zijn vader, dus slaapt niet hier en dat vinden ze allebei wat minder! Die 2 zijn een match made in heaven, die gaan nog veel plezier hebben met en aan elkaar... We verhuizen over ca een maand naar een groter huis, met nog meer uitlaat mogelijkheden dus ook dat is fijn voor Kira. Vanaf het nieuwe schooljaar zal mijn zoon dan ook bij mij komen wonen en af en toe naar zijn vader gaan, terwijl dat nu om de week is, perfect! Autorijden vind ze ook prima en geeft totaal geen blijk van angst of ongemak. Ik heb een vrij ruime auto, dus er zullen nog veel wandelingen in de mooie nabije natuur van Tilburg gaan plaatsvinden. Vanaf de eerste week in Februari is ze al opgegeven om aan de cursus "sport en spel" mee te gaan doen in een select groepje van honden. Mijn vriendin Angelique heeft nu 2 honden via jullie en haar zus heeft een labradoodle die nog het één ander te leren heeft, die doen ook mee. De cursus is vooral bedoeld om met elkaar gewend te raken aan de commando's, want zoals ik het nu inschat heeft Kira al behoorlijk wat geleerd ooit en komen wij zelf tekort in die soort van commando's....Ik heb in het verleden al wel honden gehad maar nooit geen cursus mee gedaan, dus de standaard commando's zijn mij vreemd. Dus Kira geeft ons opvoeding zogezegd!
Gisteren heb ik wat zitten googlen op hondenrassen en kwam uit bij de spaanse la palma Garafiano herder, daar lijkt ze nog het meest op, aangezien ze ook een dubbele wolfsklauw op dr achterpoten heeft! Ook de beschrijving van dat hondenras komt aardig overeen met wat ik tot op heden heb gezien bij Kira. De Dierenarts heeft al een check up gedaan en vindt het een hele lieve hond en keurig opgevoed Emoji In april gaan we terug voor de jaarlijkse inentingen en gaat ze haar weer wegen want ze zit nu op een keurig gewicht, dit vooral ivm haar poot! Hij vind dat we de lange wandelingen rustig moeten opbouwen aangezien we niet weten of het door een ongeluk komt of aangeboren is.
Mijn andere 2 kinderen die om de hoek wonen hebben Kira nog niet echt actief meegemaakt, daar ze 's avonds liever lam op de bank ligt, dus vinden haar op dit moment een verademing qua rust. In mijn gezin is meestal alles en iedereen druk, hahaha.... Net als Angelique beoefen ik astrologie en hebben we haar geschatte geboortedatum bekeken en besloten dat ze waarschijnlijk een maand later geboren is, ivm de karaktereigenschappen die ze laat zien. Maar we wachten de aankomende weken af want Kira moet echt nog acclimatiseren....
Ik heb gisteren met horror naar de docu "hondenhel" zitten kijken en realiseer me maar al te goed dat we geluk hebben gehad met KiraEmoji
De reacties in mijn omgeving zijn heel positief en ik weet zeker dat er steeds meer mensen wakker worden wat betreft het dierenleed in dit soort landen. Ik hoop dat ik dit jaar een keer naar Malaga kan afreizen en sowieso nog een hond kan geven waar die recht op heeft, maar zeker niet op de laatste plaats andere honden vooruit kan helpen door mee aan te pakken! Ik ben vrij kosmisch aangelegd en sta niet heel veel stil bij gedetailleerde dingen, maar geloof in kosmische verbindingen. Honden en mensen leven al eeuwen met elkaar, en maken elkaar over het algemeen beter! Ik geloof ook dat we nu in een tijd zijn gekomen waar mensen "gedwongen" worden om weer dichter naar de kern te komen, dat doe je met verbindingen in de natuur, alles wat leeft en ademt!Hoe verder de politiek van de mens af komt te staan, hoe dichter de mensen naar elkaar komen en dr eigen initiatieven zullen uitvoeren.... Mens en dier zijn hoe dan ook onafscheidelijk en het goede overwint, zij het traag maar gestaag!
Uiteindelijk overwint het goede, de menselijkheid en de verbondenheid! Honden, maar ook de andere dieren maken daar onlosmakelijk deel van uit, ze maken de mens beter en ik geloof er heilig in dat dat traag maar gestaag steeds meer zichtbaar gaat worden. De strijd die jullie daar voeren zal zijn vruchten af gaan werpen en hopelijk eerder als later en misschien net even anders als verwacht, maar met hetzelfde resultaat... Keep the spirit up!

Ik hoop dat dit verslag je niet verveeld en dat je het door geeft aan de mensen die begaan zijn met Kira (Janine)..... Mocht je nog iets willen weten of juist iets willen vertellen over Kira (janine) dan hoor ik het uiteraard graag Emoji


Groetjes Simoon en Kira














Geen opmerkingen:

Een reactie posten