donderdag 24 september 2015

In Memoriam Jaimy ( Rembrand)

     In Memoriam


            Jaimy (Rembrandt) 01-06-08- 23-09-15.


Tot mijn groot verdriet moet ik mededelen dat mijn allerliefste cockertje Jaimy is overleden.
Een acute hernia deed mij beslissen dat ik een einde moest laten maken aan zijn nog jonge leven.
Zoveel pijn, zo ziek, en verlamd aan beide achterbeentjes….

Jaimy, oftewel James die, toen hij bij me kwam, niets afwist van zijn verborgen jachtinstinct, laat staan wandelen.
James, die zich in de loop der tijd ontwikkeld heeft tot een echte jachthond, geen vogel was meer veilig.
James, die mij tijdens een patatje eten  in de auto altijd even met zijn pootje op mijn schouder tikte, zovan, je vergeet mij toch niet he?
Ach lieverd, we zouden immers afgelopen zaterdag een dikke wandeling maken, ik maakte me meer zorgen om Joey, gezien zijn hart probleem.
Toen die morgen, je was aan het eten , viel je ineens om en je bent helaas niet meer opgestaan, verlamd, en niks mocht meer baten ondanks alle injecties en pijnbestrijding.
Ja, en dan komt de laatste injectie…Vlak daarvoor kreeg ik nog een paar dikke likken over mijn wang en je beet me nog zachtjes in mijn neus, zoals altijd.
Toen ik je Woensdagmorgen uit huis droeg, was er op de radio het nummer: Vrienden voor het Leven, hoe toepassenlijk..
Ik draag  nl. een ring met daarin de inscriptie, Jordy, Joey en James, my friends forever…
Jordy en James, mijn cockertjes uit Spanje… ze zijn niet meer.
Nog alleen Joey, mijn Spanjaard is er nog, met zijn vriendje Jody.
Maar, ook al zijn ze hier niet meer op deze aarde, ze blijven voor altijd in mijn hart.

Wel te rusten lieve Jaimy,
Wel te rusten cocker man
Mammie zal wel bij je blijven
Zodat jij eindelijk slapen kan
Leg je hoofdje maar te ruste
Doe je oogjes nu maar dicht
Mag de pijn nu uit je vloeien
En ga dan nu maar zweven,
Zweven naar het licht.

Dag dikke schat, bedankt voor al je liefde!!!
Tieske Nieland, Joey en Jody.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten