woensdag 12 augustus 2015

Pimpinella

Ooit was ik gedumpt in een plaats nog erger dan de goot
Er heerste angst, ik rook de dood
Was zo ziek
Mijn vachtje vuil en vol met klitten
en dat was dan in die schrijnende hitte
ik kon niets horen
en ook niets zien
want mijn oogjes zaten dicht van ellende en de prut
Ik zat diep, diep, diep in de put
en voelde mij zo naar 
Mijn rugzakje was  zo zwaar

Ik kon niets zien,
maar wist,
ik sta opeens in het licht
Want ik voelde de warmte en uitstraling 
van een lief gezicht

Ik kon haar niet horen
maar voelde wel wat ze me zei
het is genoeg geweest 
het is gedaan
kom maar lieve meid, we gaan

Ik moest nog een paar keertjes mijn rugzakje pakken en vertrekken
was zo bang dat ik terug moest, om weer te verreken
maar ik ging van zachte hand naar zachte hand
en mijn leven werd beter
bij iedere nieuwe mand


Van het asiel 
naar mijn opvangmoeder, zo een lieve vrouw
kwam ik thuis in het for ever home 
waar ik zo van hou 

Nu kan ik weer zien
Als bij wonder, ook weer horen 
en mijn manke pootje dat het niet dee
doet ook weer heel goed mee

Jammer genoeg werd ik weer ziek
en toch voel ik  mij als herboren
want liefde, zorg en genegenheid
zijn bij mij leven gaan horen

En dit baasje, ze deed me niet weg
Liet mij niet gaan
Maar mat mij juist de status van een "Super Ster" aan
Zij werd de personal assistent en manager van mij
en bij alles wat ik door moet maken 
is ze erbij

Maar we zijn ook gewoon vrolijk hoor, gelukkig en blij
want ik hou van haar 
en zij van mij
Wij zeggen dan,
lekker genieten zo lang het nog kan !

Nu moet ik soms kuchen
en een beetje hijgen
Ik voel nu aan mijn lijfje
dat ik hier niet eeuwig kan blijven
Straks moet ik weer gaan
maar dit keer voelt mijn rugzakje heel veel lichter aan

Soms maakt mijn vrouwtje zich zorgen
Ken haar goed, dus niets blijft voor mij verborgen
Zie haar denken 
was het genoeg
heb ik goed gezien, en gedaan
wat ze nodig had en aan mij vroeg ?
En gaat ze straks op pad
met alles wat ze nodig had ?
Dan geef ik haar mijn kus, een dikke lik
Waarmee ik zeg
Op dit moment ben je even niet goed snik !

En mijn vrouwtje verzeker ik  keer op keer
Eens gegeven, blijft gegeven hoor
ook al ben ik er straks niet meer
Alle liefde die ik haar geef en alles wat ik haar leer
wordt deel van haar 
Het was dus niet voor heel even
want daar kan zij nog heel lang mee verder leven
En ooit als zij weer ruimte heeft gekregen in haar huisje en in haar hart
Kan zij het doorgeven aan een diertje, dat leeft met smart

Ik was ten dode opgeschreven
maar mag het nog meemaken om als een "super ster" te leven.

Zo dankbaar en blij dat ik in jullie lichtje mocht staan
en alles wat er voor mij is gedaan
Dat ga ik ze vertellen als ik straks over de regenboog aankom bij de 
de zon de sterren en de maan
Ik zal zorgen dat jullie daarboven in een heel goed blaadje komen te staan
en vast een plekkie in de hemel  reserveren
voor al jullie bijzondere dames en heren !


Heel veel liefs
van 
Pimpinella





Geen opmerkingen:

Een reactie posten