zondag 30 augustus 2015

Moody (ACE Moussy)

De ochtend dat ik Moody voor het eerst zag zal ik nooit meer vergeten!

Ik zat tijdens het ontbijt een beetje te scrollen toen ik hem voorbij zag komen. Vervolgens kwam ik op mijn werk zonder telefoon en verschillende sokken aan (echt waar!), zo niks voor mij! Ik was opslag verliefd....en nu? Ik ben absoluut niet impulsief en het is nogal niet wat en hoe moet dat allemaal en, en, en..... Tot iemand me zei ' Vooral niet doen wat je gelukkig maakt hoor!', dat persoon ben ik tot op de dag van vandaag enorm dankbaar!

Ben direct gaan mailen en de begeleiding van Ace was (is) top!

Alles ging ineens heel snel, want ik had 23 maart het eerste gesprek gehad en 24 maart werd ik opgebeld of Moody al gelijk dat weekend naar Nederland kon komen! Moody mocht bij iemand op schoot in het vliegtuig, helemaal super! Het was even een geregel maar alles en iedereen werkte mee. En dan duren die paar daagjes toch nog lang....
29 maart was het zover….22.50 zou het vliegtuig landen, kan me geen dag herinneren die langer heeft geduurd! Daar was hij dan 'eindelijk' en wat een knapperd!! Kreeg gelijk heel veel knuffels en wist meteen dat ik geen betere beslissing had kunnen nemen!
Moody doet het hartstikke goed! Hij is keurig op gewicht en wordt met de dag zekerder/stoerder.... staat in de buurt bekend als 'de knappe Spanjaard' en spelen met de buurthondjes is een groot avontuur. Machtig om te zien hoe hij imiteert, er is ook zoveel te leren....Hij is ontzettend onhandig wat hem hilarisch maakt en mij extra trots als er iets wel lukt. Waar ik ga, gaat Moody...hij is ontzettend trouw.
Als ik werk vangen mijn ouders Moody op, ik ben ze daar ontzettend dankbaar voor, hij kan goed alleen zijn maar wat er is leuker dan een grote omheinde tuin met tennisballen en mensen die knuffelen en spelen. Hij had hun hart dan ook al snel gestolen!
Moody blijft enorm dankbaar, dat is heel mooi om te zien... hij heeft natuurlijk het nodige meegemaakt maar met geduld zijn we al een heel eind.
Ik kan voor niemand praten en ik begrijp heel goed dat een hondje adopteren niet voor iedereen haalbaar is maar mocht je erover nadenken vertel dat eens om je heen, verbaasd mij hoeveel mensen hulp aanreiken....dat helpt misschien om ervoor te gaan.
Het feit dat je een hondje 'helpt', een warm mandje en veel liefde biedt is natuurlijk heel mooi en dankbaar maar wat ik nog mooier vindt is dat Moody geen idee heeft wat hij voor mij/ons doet...dat is werkelijk met geen pen te beschrijven en onbetaalbaar!!

Dit was voor mij de beste beslissing die ik ooit genomen heb.....bedankt ACE!
Vriendelijke groet,
Vera en een knuffel van Moody!
Succes met het goede werk! 

Vera Makkelie







Klik hier voor een filmpje van de spelende Moody

Geen opmerkingen:

Een reactie posten