zaterdag 13 juni 2015

Valentina

We hebben Valentina nu ruim drie maanden en het gaat heel erg goed met haar!
Ze heeft een dikke krullenbos gekregen en is ook wat aangekomen. Ze is ook erg aan ons gehecht, dat kan je aan alles merken. Lekker naast of bij je liggen en precies in de gaten houden wat je gaat doen. Ze komt vaak even een knuffel halen. Ze is ook altijd in voor een spelletje met de bal. Maar als dat niet uitkomt, gaat ze lekker slapen. Met de katten gaat het ook erg goed samen. Binnen is ze erg relaxt nu. Ook alle visite die binnenkomt word vriendelijk begroet. Buiten vraagt het nog de nodige aandacht. Maar ze word wel steeds minder bang voor geluiden en mensen. Sinds een maand zitten we op cursus nu en daar leren we allebei heel veel van. Vooral de "let op"oefening werkt goed voor haar. Als er iets of iemand aankomt wat ze eng vind hou ik een koekje voor mij gezicht en zeg "let op"! Ze is dan zo op mij en het koekje gericht dat ze vergeet dat er iets spannends voorbij komt. Zo leert ze langzaamaan  dat ze er niet bang voor hoeft te zijn. 
Valentina kan ook heel goed los in het park of op het strand. Ze houd ons heel goed in de gaten en komt eigenlijk (bijna) altijd als ik haar roep. (behalve als ze iets lekkers gevonden heeft, zoals kattenpoep of een heerlijke paardenvijg) 
Ze kan heel goed even een paar uurtjes alleen blijven. Ze ligt altijd lekker te slapen als ik terug kom. Maar meestal gaat ze gezellig mee naar mijn werk. Ik ben massagetherapeut. En ze gaat heel rustig liggen als ik aan het werk ben. Het bijzondere is dat ze nooit blaft in de praktijk. Alsof ze weet dat ze daar stil moet zijn.
Kortom, we zijn superblij met haar en zij ook met ons! We zijn ACE heel dankbaar dat we haar hebben kunnen adopteren. 

Ik hoop dat haar drie kindertjes, Antoinette, Joachim en Frederic ook snel een baasje zullen krijgen. Als ik ze zo op de foto's en filmpje zie lijken ze zoveel op hun mama. 

Groet van Jolanda en Berend






Geen opmerkingen:

Een reactie posten