maandag 9 maart 2015

Valentina

Vorige week woensdag, 4 maart ben ik met mijn vriend Berend naar Malaga gevlogen om Valentina bij ACE op te halen. Toen ik begin december het verhaal en de foto's van Valentina op de site zag was ik gelijk verliefd! Maar omdat ze toen net haar pups had gekregen moesten we nog 3  lange maanden wachten. Ik besloot al vrij snel dat ik haar op wilde halen. Ik wilde heel graag bij ACE kijken en weten waar Valentina gewoond heeft. En het leek me voor haar heel fijn als ze ons vast in haar vertrouwde omgeving leerde kennen. We zijn ook heel blij dat we het zo gedaan hebben. Woensdag zijn we  een paar uurtjes op bezoek gegaan. Mee naar het grote veld met haar hele groep en een tijdje bij haar eigen kennel. Ze was gelijk heel lief en zocht toenadering! De lekkere hondenkoekjes hielpen ook daarbij :) .
Donderdags hebben we haar een paar uur meegenomen naar het strand van La cala de Mijas. Ze liep keurig aan de lijn mee, vond het duidelijk erg leuk. Alleen was ze wat angstig voor vreemde geluiden en wapperende vlaggen. Toen we vrijdagochtend nog even langs de refugio gingen kwam ze heel enthousiast op ons afgerend, zo leuk!  Het begin was er.
Vrijdagavond vlogen we, met nog 4 andere honden van ACE naar Rotterdam. Ik geloof niet dat de reis traumatisch was want ze kwam kwispelend de bench uit!
Thuisgekomen even een rondje gelopen en ze heeft toen keurig buiten geplast. 
Thuis even een spannende ontmoeting met de twee katten Jynx en Sky. Sky had het al gauw gezien en ging op zolder zitten, maar Jynx zag haar als indringer en ging tot de aanval over. Help, wat een enge krabbelende  en blazende kat. Valentina had hier wel respect voor en ging met een boog om Jynx heen. En nu, nog geen 3 dagen later zitten ze samen naast me op de bank. Alleen als Valentina iets te opdringerig word, heft Jynx zijn poot en dan is ze gauw vertrokken.
En verder gaat het ook super goed. Ze leert heel snel wat mag en niet mag. Niet met je poten op het aanrecht of de tafel. Geen cake stelen van de schoteltjes op tafel. Ze begrijpt de commando's "kom hier" en "zit" al. Ze plast nog wel in de kamer af en toe, maar dat gaat al iets beter. Ik zet haar elke keer in de tuin als ze binnen heeft geplast. En als ze met uitlaten plast, prijs ik haar uitbundig en krijgt ze een koekje. Ze blaft wel naar andere honden en is dan helaas niet met een koekje af te lijden. Maar ook dat heeft even z'n tijd nodig, alles is nog zo nieuw. En verder is ze super super lief, wil de hele dag knuffelen en met de bal spelen. Wij zijn ontzettend blij met haar! We  willen ook bij deze het hele ACE team bedanken voor de goede zorgen voor Valentina!

Hartelijke groet,

Jolanda Snelleman

De eerste 3 foto's zijn nog in de Refugio en de laatste 3 bij ons thuis.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten