zondag 1 maart 2015

Santiago

27 november was een dag met een afscheid en een nieuw begin. Die middag overleed ons oude Kooikerhondje Flo en diezelfde avond zou Santi aankomen. Mijn dochters zaten nog met tranen in hun ogen in de auto op weg naar Eindhoven airport. We voelden ons een beetje schuldig tegenover Flo, maar we keken ook enorm uit naar de  komst van die kleine Spanjaard. En een paar uur later was hij daar; de schattige, lieve, beetje angstige Santi. Met z'n staartje tussen z'n pootjes en rillend van de kou liep hij mee naar de auto. Thuis moest hij kennismaken met onze Cane Corso Saar. Ik had me daar een klein beetje zorgen over gemaakt omdat het natuurlijk niet niks is waar je als klein hondje mee geconfronteerd wordt. Maar het ging gelukkig goed. De eerste dagen hebben ze 's nachts in aparte ruimtes geslapen, maar al snel bleek dat niet meer nodig. Santi accepteerde vrijwel meteen zijn plek en Saar was eigenlijk wel blij met een maatje in huis. Nu zijn we 3 maanden verder en Santiago is niet meer uit ons gezin weg te denken. Hij heeft zich zo goed en snel aangepast, ik vind dat heel bijzonder. Hij struint samen met Saar over het erf en geniet van alle aandacht die hij krijgt (en ook vraagt). Onze buurman noemt hem 'little Spanish prince' en deze titel past zo goed bij hem! Ik wil Ace bedanken voor de liefdevolle manier waarop jullie Santiago hebben opgevangen en hoe jullie met alle die andere verlaten en gedumpte honden omgaan. Dat is echt hartverwarmend. Wij zijn dolgelukkig dat we Santiago hebben gekregen en hadden ons geen betere hond kunnen wensen!! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten