woensdag 10 december 2014

FLAPPY 8 MAANDEN THUIS.

Het was eerste kerstdag 1961
Er werd luidruchtig gegeten, maar dat deed me niet zo veel
Ik dacht aan Flappie, m'n eigen kleine Flappie

Ik heb afgelopen week dit liedje voor het eerst afgeluisterd. Nooit geweten dat het zo'n fantastisch, rechtvaardig einde heeft!!! Jammer genoeg heeft betreffende Flappie in het nummer daar weinig aan, maar ja..... Het is maar een liedje he...?

Het was eerste kerstdag 1961
Er werd luidruchtig gegeten, maar dat deed me niet zo veel
Ik dacht aan Flappie, m'n eigen kleine Flappie
Ik heb afgelopen week dit liedje voor het eerst afgeluisterd. Nooit geweten dat het zo'n fantastisch, rechtvaardig einde heeft!!! Jammer genoeg heeft betreffende Flappie in het nummer daar weinig aan, maar ja..... Het is maar een liedje he...?
Mijn eigen kleine Flappy is vandaag precies 8 maanden thuis! Wat gaat de tijd snel en wat heeft hij het naar z'n zin. Beer is nog steeds zijn grote vriend en voorbeeld. Zo ook met het opzetten van de kerstboom. Hij heeft het allemaal van een afstandje zitten bekijken. Toen Beer later bij de boom ging kijken deed Flap dat natuurlijk ook. Niets aan het handje! 
Flap voelt zich thuis. Alsof het nooit anders is geweest. Zijn eerst kerst thuis..... Gezellig! Voor Flap waarschijnlijk een dag zoals alle andere hier maar voor ons wel degelijk heel bijzonder natuurlijk! 
Wie had dat immers kunnen denken een jaar geleden? Dat we een jaar later Flappy, die 6 jaar in de Refugio heeft gewoond, nu toch een gouden mandje konden geven met de bijbehorende Nederlandse Kertsdagen! Heerlijk toch. 
Flappy slaapt inmiddels net zoveel als Beer, want Beer doet dat ook natuurlijk. Dat is dus eigenlijk de gehele dag.... Als ik even bij hem ga zitten schrikt hij al niet meer. Hij gaat dan liggen rollen en kusjes geven. Zo dankbaar. Voor Flappy een superspannend jaar geweest. Het jaar van de gouden mand! Zo verdiend en zo gegund door iedereen! 
Voor mijn eigen kleine Flappy liep het gelukkig wel goed af....
Fijne feestdagen allemaal! May all your December wishes come true! 
Heel veel liefs van mij, John, Beer en Flappy.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten