donderdag 30 oktober 2014

2 Geadopteerde hondjes van Ace-charity, een lot uit de loterij .....


Graag doe ik jullie een bericht over onze Fedra, een podencootje die wij afgelopen juni hebben geadopteerd van Ace-Charity. Wij hebben in 2011 ons eerste Spaanse hondje geadopteerd, genaamd Risa. Risa is als pup gedumpt en in een doos als oud vuil met meerdere pups weggegooid vlakbij de Refugio. Gelukkig vonden stagiaires de doos op tijd en zijn ze van een wisse dood gered!  Ze is een geweldig lief klein hondje, een asbak-ras en we zijn stapel dol op haar! 
Graag wilde ik een speelkameraadje voor Risa maar mijn man was eerst onvermurwbaar, we hadden tenslotte ook 2 katten en de labrador van onze zoon komt hier ook wekelijks vaak logeren. 
Maar… eindelijk ging hij overstag en ik gelijk zoeken op de site van Ace (ik ben ook huisbezoekster geworden). Vele honden koppies lachten me toe, wat moeilijk een keus te maken. Ik heb mijn man en kinderen laten kiezen en de keus werd een podencootje, Fedra genaamd. Ze was waarschijnlijk uit de auto gezet en liep verloren te schuilen bij de haven van Algiers waar havenarbeiders haar vonden en die hebben gezorgd dat ze bij Ace terecht kwam. Vrijdag 27 juni konden wij haar verwelkomen. ‘s-Nachts om 24.00 uur kwam ze met nog 2 hondjes  op Schiphol aan. We moesten even wennen aan haar, zo’n gladde vacht en magertjes, maar haar koppie sprak boekdelen, wat was ze lief! Onze jongste dochter en vriend waren mee en daar ging ze veilig bij liggen. 
Thuis wou ze niets liever dan tegen Risa aan kruipen maar dat liet Risa toen nog niet toe. Als je ze nu samen ziet, kun je je dat bijna niet meer voorstellen want ze zijn dol met elkaar! Fedra is net als Risa, een lot uit de loterij, ze zijn  zo dankbaar! Een lieve grappige mooie podenco vol met maffe streken! 
Eind september zijn we een week op vakantie geweest en beide hondjes mee. Nou ook dat was zeer geslaagd. Ik ben nu met haar op hondentraining en ze doet het geweldig goed! En af en toe loopt ze lekker los naast ons. 
Al met al zijn we dol op onze beide hondjes! Wij hopen dat er nog heel veel podencos en andere honden geadopteerd worden uit een wreed barbaars hondenland als Spanje. Hier volgen nog een paar mooie foto’s van ons lieve leuke grappige Spaanse zonnetjes! 
Tijdens de Ace-charity dag te Eindhoven kwamen we Fedra haar opvangmamma uit Spanje  tegen en die was zo blij Fedra weer te zien en dit was wederzijds, dit gaf ons een heel goed gevoel.

Pietie Groeneveld-Idsardi


Risa en Fedra.

1 opmerking:

  1. 2 Geadopteerde hondjes van Ace-charity, een lot uit de loterij .....

    BeantwoordenVerwijderen