zondag 17 augustus 2014

Voor alle mensen die dieren redden uit de broodfok.


Vannacht ben je gekomen
Na lang wachten ben je eindelijk hier
Mijn stem, mijn ogen naar de wereld
Je hebt me gevonden.

Vertel mij, mens in de nacht
Wat is daglicht?
Wat is de zon? Kun je die voelen als ze straalt?
En de wind? Kun je die zien?

Waarom heb jij die handen? Zijn ze in staat tot zachtheid?
Ik herken mensenhanden en ze maken me bang
Maar die blik in jouw ogen, mens in de nacht,
Die herken ik niet!

Mijn leven is in deze stal. In het donker, achter gesloten deuren
Nog nooit ben ik ergens anders geweest
Ik werd hier geboren en ik ga hier dood
En al die tijd was ik op zoek naar het licht.

Mijn kinderen werden hier geboren.
Kleine, warme lijfjes op een koude, harde vloer
Sommigen gingen dood
Zij hebben het licht gevonden.

Vertel mij, mens in de nacht
Wat voor een leven is het, als het beste wat mij kan overkomen
Is om niet meer wakker te worden
Als ik ga slapen?

Vertel mijn verhaal, mens in de nacht
Aan de oren van de wereld
Want het is de wereld die deze deuren gesloten houdt
Maar het is ook zij, die ze kan openen.

Mooi mens in de nacht,
Ga. En doorbreek het zwijgen
Door jou besta ik nu echt
Want voor het eerst, werd ik gezien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten