woensdag 5 februari 2014

Update over Ventje

Hier weer even een update over Ventje
Ik heb al eerder 2 stukjes over hem geschreven voor op jullie blog,
maar ik vind het zo leuk om over hem te schrijven/praten, dat ik graag nog een stukje schrijf.
Ventje is nu ruim een jaartje en het gaat hartstikke goed met hem.
Nog niet zo lang geleden ben ik tot de ontdekking gekomen dat Ventje deels afstamt van de Podenco. Dit inzicht kwam, nadat ACE een stuk op Facebook had geplaatst over dit ras.
Hier stond ook in dat 1 van de kenmerken is dat de uiteinden van de voetjes wit zijn, of het puntje van de staart. Nou Ventje heeft witte teentjes en vertoont ook dezelfde eigenwijze gedragingen van de Podenco.
Ook zijn oren zijn erg groot..nou wil dit niet per definitie zeggen dat hij ook goed luistert hihi
De afgelopen maanden ben ik bezig geweest samen met de dierenarts om zijn Demodex te bestrijden.
Dit bleek een zeer hardnekkig probleem, maar het resultaat mag er zijn #trots.
Zijn vachtje glimt en alle plekjes zijn nagenoeg weg.


Voor de rest is hij lekker gezond en zit hij vol met verassingen.
Hij is zo grappig en ontwikkelt zich heel positief.
Iedereen uit de buurt kent Ventje en hij is met alle honden uit de buurt dikke maatjes.
Van een angstig afwachtend wezentje is hij nu een brutaal, eigenzinnig, lief en best zelfverzekerd Ventje.
Ook al is hij bang, zijn nieuwsgierigheid wint het elke keer weer..
Ik ben enorm trots op mij junior pup en heb werkelijk een geweldige hond aan hem.
Maar ook een kameraadje, een gezinslid en een wezentje dat mij op meerdere vlakken zeer positief beïnvloedt. Knuffelen, spelen en “gek doen” zoals ik dat noem en lekkers , staan centraal in zijn leventje en dat van mij. Ik ben zielsgelukkig met deze schat en hoop nog vele jaren van dit heerlijke eigenzinnige kereltje te mogen genieten.


 Hartelijke groeten Leanne van der Well en een poot van Ventje .

2 opmerkingen:

  1. wat fijn dat ventje en jij zo blij met elkaar zijn en dat het goed gaat!
    ik wacht ook met spanning op "mijn" hond die eind volgende week arriveert.
    het duurde wat langer dan verwacht omdat ook hij dermodex heeft en zodoende niet mee kon met de vlucht van vorige maand.
    ik hoop dat hij net zo goed opknapt als ventje.........
    het wachten duurt lang!
    groetjes allemaal, carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Carla komt vast goed! tip..koop echina force voor het immuunsysteem. dat ondersteunt ook en veel plezier en geluk met je hondje. gr leanne

    BeantwoordenVerwijderen