zaterdag 18 januari 2014

Lieneke

In april 2007 had ik een hond, Agar, een boxer, hij had het syndroom van Cushing, en er werd mij verteld dat hij niet lang meer te leven had. Ik had nog een hond, Bobby een Maltezer, en ik besloot dat ik op zoek moest naar een adres waar ik als het zover was, een volwassen boxer zou kunnen adopteren. Via allerlei links kwam ik op de site van ACE, en daar zat Rocco, een boxer van 5 jaar. Hij sprak mij heel erg aan, maar ik had al twee honden! De weken daarna keek ik iedere dag op de site, en ik begreep er niets van dat er niemand op Rocco viel! Later bleek, dat Rocco veel te verduren had gehad, en niet zomaar geadopteerd kon worden.

Rocco in Spanje, met zijn vriendje Simba.

Tot ik buiten liep met mijn twee honden, en bedacht dat ik wel vaker drie honden had gehad, en waarom dus nu niet? Thuis gekomen heb ik gelijk gemaild dat ik Rocco wilde adopteren. Nadat ik heb bewezen dat ik het aan kon, kwam Rocco aan op Zaventem op 17 augustus 2007. Het klikte gelijk, en thuis gekomen klikte het ook gelijk met de andere honden.

 
Rocco, Agar en Bobby.
 

Agar heeft nog tot januari 2011 geleefd, gelukkig, maar Bobby is al in november 2010 ingeslapen. Toen was Rocco alleen, en dat ging niet goed: hij wilde niet meer uit zijn mand komen, en ook niet naar buiten. Dus kwam er heel snel een hond bij: Diango, een boxerpup van negen weken. Dat ging weer heel goed, maar Rocco werd oud, en in mei 2013 werd bij de jaarlijkse controle een tumor in de milt ontdekt. Hij was te oud voor een operatie, en in juni had hij ineens erg veel pijn, waarna ik hem in heb laten slapen. Dit heb ik bij ACE gemeld, ik was deze organisatie steeds blijven volgen, ben ook buddy van hen. Na een poosje wilde ik toch weer een hond erbij, en met de hulp van Pia de Beer, werd dat Celine.

Aankomst Celine op Schiphol.

Celine, nu Lieneke genaamd kwam op 14 september aan op Schiphol. We hadden Diango in de auto laten wachten, en in de parkeergarage ontmoeten ze elkaar. Dat ging gelijk goed, ze begonnen meteen te spelen. Lieneke is een ontzettende lieve knuffelhond, ze wil het liefste door iedereen die ze tegenkomt aangehaald worden. Over Diango is ze wel de baas, en dat werkt prima. Er was, net als bij Rocco geen enkel probleem, ze begrepen elkaar gelijk.

Lieneke en Diango aan het spelen.

De eerste dag dat ze hier was, lag ze al samen met Diango in de mand, en ze spelen dat het een lieve lust is! Buiten luistert ze ook prima, ze loopt netjes aan de lijn, is vriendelijk tegen andere honden, en komt gelijk als ik haar roep. Kortom, een prima hond, waar ik ontzettend van geniet. Ik ben heel blij met haar, en wil iedereen, vooral Pia bedanken voor de goede begeleiding bij deze adoptie. En ik wil mijn respect uitspreken voor al het goeds dat ACE daar in Spanje voor de dieren doet.

Lieneke, genomen op 16 januari 2014


ACE, bedankt!!!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten