donderdag 1 augustus 2013

Adoptie van Alfie

We hebben een super leuke dag gehad gister. Wij hebben Alfie geadopteerd.
Op Schiphol waren meer mensen die een hondje geadopteerd hadden en dat hebben we als erg leuk ervaren om met elkaar te wachten totdat de hondjes aankwamen.
Door Nils werd alles goed uitgelegd.
Dat ik de tranen in mijn ogen had toen de bench eindelijk open ging en onze Alfie eruit mocht.
Wat een pracht beest. Heel rustig en heel blij dat ie eruit was want volgens ons vond ie dat maar helemaal niets.
Lekker wat water gedronken, lekkere Frolic brokjes voor Alfie meegenomen en de andere hondjes vonden die ook wel lekker.
Toen in de auto naar huis. Hij lag heerlijk op de achterbank alsof ie al jaren met ons op stap was.
Aangezien we toch nog anderhalf uur moesten rijden viel ie op een gegeven moment toch lekker in slaap.
Bij thuiskomst hebben we eerst ons andere hondje uit huis gehaald en zijn we met z'n allen even een wandeling gaan doen.
En toen allebei tegelijk in huis. Overal snuffelen en kijken, lekker gegeten en toen in de rust.
Ik heb vannacht op de bank geslapen bij de hondjes maar dat had eigenlijk niet gehoeven. Ze hebben allebei heerlijk geslapen.
Alfie loopt me wel alles achterna maar dat is geen probleem.
Waarschijnlijk is ie veel te bang dat ie weer in de steek gelaten wordt maar denk dat ie er snel achter is dat wij Alfie nooit weer in de steek laten.
In september start er een training in een dorp verderop waar onze overburen ook naar toe gaan met hun Portugese hondjes.
Daar gaan wij ons ook voor opgeven met Alfie.
Hij vind het erg leuk om achter onze katten aan te zitten. Hij heeft volgens mij geen kwaad in de zin maar onze katten zijn bang natuurlijk.
Gelukkig kunnen ze weg komen en ik voer de katten nu even op een ander plekje.

Wij zijn echt super blij met Alfie

Groetjes
Peter en Marga
Even een "oude" foto uit de database hier neergezet zodat jullie weten wie Alfie is.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten