donderdag 27 juni 2013

Wereldhond mijn Flo !

 
 

Reentje haar nieuwe naam is Flo en we zijn vandaag precies een maand samen. Ik heb haar 27 mei mee genomen uit Spanje naar Amsterdam.Na jarenlang twijfelen na het overlijden van mijn Tibetaanse terriër die op veel te jonge leeftijd is overleden, heb ik nadat mijn nichtje Flo in april in het dieren asiel had gezien de stap genomen. Ze wist dat het tussen Flo en mij zou klikken, ze heeft een aantal foto,s van haar genomen en naar mij gestuurd en het was meteen raak.
Liefde op het eerste gezicht. Ik ben op 16 mei naar Spanje gegaan om met haar kennis te maken en om alvast een band met haar op te bouwen. Mijn terugreis stond op 27 mei en de mensen van ACE hebben alles perfect in orde gemaakt voor de terugreis naar Amsterdam.
 
Ik weet weinig van het verleden van Flo, het enige wat Fabienne de eigenaresse van Ace mij kon vertellen dat Flo met zeven pupjes naar het dodingstation was gebracht en dat daar zes van haar pupjes zijn doodgebeten. De laatste heeft ze verdedigd met haar eigen leven. Ze is door Fabienne van Ace meegenomen met haar enige pupje die een flinke wond op haar buikje had. Ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die zo een fantastische hond als oud vuil afdanken. Ze is helemaal geweldig, geen enkel aanpassings probleem. Ze is lief voor mensen en honden, vindt kinderen leuk en kwispelt de hele dag. Ik woon in Amsterdam en had al bedacht dat ze misschien zou schrikken van auto,s, scooters en fietsen, maar niets van dit alles. Mijn Flo is een wereldhond en ik ben waanzinnig blij met haar. Ze zit op mijn sloep als een echte scheepshond met wapperende oren en kijkt naar alles om haar heen. In de auto zit ze als een nieuwsgierige dame naast mij en ook dat vindt ze leuk. We hebben gisteren geoefend in een fietsmandje en ik denk dat dit ook gaat lukken, mijn Flo kan alles.
 
Ik kreeg een paar dagen geleden bericht dat haar enige pup ook geplaats was voor adoptie. Wat een geluk, ik moest steeds aan haar denken. Ik hoop voor die kleine ook een goudenmand.
Ik ben in mei veel in het dierenasiel geweest om Flo te bezoeken en ik ben onder de indruk wat al deze mensen doen om de honderden honden te helpen en een goed adoptie gezin te vinden.
Al deze mensen wil ik uit de grond van mijn hart bedanken wat ze voor Flo hebben gedaan. Maar ook voor alle honden die inmiddels geplaats zijn en die daar nog zitten te wachten op hun goudenmand.

Klik hier voor een filmpje gemaakt van de foto's.

Met hartelijke groet,
 
Wil en Flo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten