maandag 18 februari 2013

Anco

Maandag was het zover.. De kinderen zijn niet naar school gegaan om mee te gaan naar de luchthaven Rotterdam. Was erg spannend. Er stonden nog een paar andere baasjes te wachten. Anco was even bang toen hij eruit werd gehaald maar daarna snel rustig en blij. Het was even wennen want we hadden er een andere voorstelling van gehad. Ik had me meer een beetje beagle voorgesteld en met 3 maanden 3 kg zou het een kleine hond tot middel worden maar hij was zoveel dunner en de flanken leken meer richting hazewind hond te gaan..Hij was zo blij en lief dat ik hem niet eens achter het hondenrek hoefde te doen want hij ging al slapen op een kussen bij de voeten van de kinderen want dat vond hij veel gezelliger.. Thuis ging het prima.. Hij was vrolijk en blij en speelde met de kinderen..Hij maakt tot mijn verbazing niets kapot en is ook niet bijterig wat pups kunnen zijn.. Zindelijk is hij nog niet maar hij leert zo snel.. Hij krabt best vaak en gisteren meteen een afspraak bij dierenarts gehad om hem na te laten kijken en te vragen wat zij dacht over zijn groei.. Alle inentingen etc waren in orde.. Maar zijn testikels zijn niet ingedaald.. Ze zitten zo diep dat het waarschijnlijk operatief verwijderd moet gaan worden over een paar maanden . Hij heeft bij niet ingedaalde ballen wel meer kans op tumoren. Hij had geen vlooien maar ik vraag me af wat het krabben dan betekend.. Over de grootte zei ze dat hij nog heel flink zal gaan groeien en dat hij een grote hond gaat worden.. Was wel even slikken maar dat vermoedde ik al toen ik hem zag.. Ik zei nog tegen haar.. Kan het misschien een soort bodeguero zijn maar dat wordt het niet.. Eerder een pointer volgens haar.. en een jachthondachtige..
Hij weegt nu 8,5 kg.. Ik heb ook op Podenco gekeken en misschien is hij daar wel mee gekruist..ik zal wel wat foto's sturen.. De eerste nacht is prima gegaan.. Even paar minuutjes wat gejank in de bijkeuken maar daarna sliep hij door.. Tweede nacht hetzelfde.. Hij kon niet aan de lijn lopen maar na een paar keer gaat het prima.. Hij vindt alles best en is zo vrolijk en totaal niet schichtig of  bang.. De eerste ochtend zijn we naar school gelopen.. Kids zo blij en alle vriendjes en juf kwamen kijken en hij vond het zo leuk.. Hij mocht mee de klas in .. Als ik de kinderen ga halen dan is kwispelt hij al als we bij de school aankomen.. Vanmiddag is hij mee geweest naar de manege.. Snuffelen bij de paarden en het ging prima.. Thuis loopt hij veel met zo'n soepkip-speeltje rond.. De kids spelen veel met hem. Ik hoop dat het krabben niets betekent.. De testen waren alle drie negatief maar dat wil niet zeggen dat ze niet toch nog besmet zijn.. Dus ik hou alles in de gaten en volgende maand terug naar dierenarts voor ontwormingstabletten en kijken hoe het staat met hem.. 




En de update van vandaag 13 februari: 
Het gaat hier uitstekend!! Anco krabt nog maar zelden. Wat een geluk brengt hij ons! We zijn er zo blij mee en hij past qua karakter perfect bij ons. Het is een schat van een hond! Met de labrador van mijn zus ging het meteen geweldig. Samen spelen en samen in het bos wandelen. Haar hond is helemaal opgeleefd. We zijn er allemaal gelukkig mee! 
Groetjes,
Maron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten