dinsdag 1 januari 2013

Danilos nu een halfjaar thuis in Nederland

Lieve oude verzorgers van mij,
Ik wil jullie allemaal even laten weten dat het heel erg goed gaat met mij! Ik zal even mijn verhaal vertellen.
Mijn naam is Danilos, en ik ben nu een halfjaar bij mijn baasjes in Nederland.

Ik kwam net uit het dodingstation, waar ik uit ben gehaald door lieve studenten! Wat was dat een enge plek zeg… brr.. ik wist echt niet wat mij daar te wachten stond. De mensen vertelden mij dat ik veilig was en met hun mee ging naar nog veel meer honden vriendjes, want ik was nog veel te jong om heen te gaan! Ik was wel wat bang hoor.. want wat ging er nu weer met mij gebeuren?? Ik was nog maar ongeveer 3 maanden jong… toen kwam ik op een plek waar ik heeel veel blaffende honden hoorde, die mij allemaal best wel vrolijk leken.. spannend allemaal hoor!! Toen gingen ze mij onderzoeken en kreeg ik de naam ‘Danilos’. Toen gingen ze mij helemaal naar boven tillen en werd ik in een kenneltje gezet met allemaal honden vriendjes!! Wat was dat leuk en spannend, ik kon lekker spelen en had de ruimte! Kreeg lekker eten, en elke dag vers water! Hmmm.. smullen hoor!!! Toen werd ik, ik denk 2 weken later weer opgehaald en naar de dierenarts gebracht.. bahhh wat was dat eng! Ik ging slapen en toen gingen ze mij helemaal onderzoeken of ik gezond was, en ze gingen mijn mannelijkheid weghalen!! Toen werd ik even later weer wakker GELUKKIG ik ben er nog!! En gingen ze mij naar een nieuwe kennel brengen op sectie 1 waar ik met 2 vriendinnetjes zat en 1 vriendje. Mijn vriendinnetjes heten Charlotje en Jody, en mijn vriendje is Koos. Wij waren echte maatjes, maar allemaal nog wel heeel erg bang. Maar we werden wel heel lief verzorgd door de studentjes. Toen hoorde ik ze vertellen dat er 14 april wel 3 nieuwe studenten zouden komen om ons te helpen!! Wat leek mij dat leuk, nog meer mensen, dus nog meer aandacht!! 15 april zouden zij hier gaan beginnen met werken en zij zouden wel 11 weken blijven. Ik was wel heeel erg benieuwd hoor samen met mijn vriendjes en alle andere hondjes!

Toen kwamen zij 15 april werken, natuurlijk gingen zij alle hondjes even begroeten, wij bleven maar even op de achtergrond.. want het was toch wel een beetje eng. Het was 1 jongen die Jaimy heet en 2 meisjes Kim en Nathalie. Ze zagen er wel heel erg lief uit, maar we durfden toch niet te komen kijken.. onze andere verzorger Mike ging hun voordoen wat ze allemaal moesten doen. En vanaf 15 april werd 1 van de meisjes Kim onze vaste verzorgster! En wat was zij lief voor ons! Al vrij snel waren wij aan haar gewend, en ik vond haar stiekem wel heeeel erg leuk! Al snel mocht ik in de eerste week dat zij er waren al mee de kennel uit, ik kreeg een mooi tuigje om en er kwam een lijntje aan. Daarmee moest ik naar beneden lopen met haar, maar dat vond ik veel te eng!! Dus ging zij mij maar dragen. We gingen naar een veldje naast mijn huis waar ik met nog meer vriendjes en vriendinnetjes helemaal los kon rennen en spelen. En af en toe ging ik even een knuffel (en stiekem ook een kusje) halen want ik was heel blij dat ik even eruit mocht!! De weken verstreken en ik begon haar steeds leuker te vinden, en zij mij denk ik ook! Want ik kreeg heeel veel knuffels en ik mocht er ook heel vaak uit! Totdat ik opeens werd verplaatst, weer helemaal naar boven waar ik toen ik net binnen kwam hier neer werd gezet!! Toen kon ik mijn vriendinnetje niet meer zien!!

Totdat ze mij een keer kwam bezoeken, toen wist ik eigenlijk wel dat ik haar heel lief vond en dus rende ik heel erg blij op haar af. Wat lief van haar! Vlak daarna kwam ze geen één dag meer naar mij toe, wat wel een hele week duurde! Toen werd ik naar beneden verplaatst want ze vertelden mij dat ik gereserveerd was en binnenkort naar een baasje zou vliegen!! Wel leuk natuurlijk maar ook wel spannend.. alleen zou ik dan mijn vriendinnetje niet meer zien die mij al heel veel geleerd heeft!! Tot ze op een dag na een week door de poort kwam en toen kwam ze gelijk naar mij toe en vertelde mij dat ik met haar mee naar huis zou gaan!! Wat leuk!! Ik mag altijd bij haar blijven, mijn vriendinnetje was dus degene waarmee ik naar huis zou gaan!

Mijn vriendje Koos was ook gereserveerd en die ging 27 juni vliegen naar België naar zijn nieuwe baasjes. 29 juni kwam mijn vriendinnetje met Jaimy en Nathalie nog even een laatste bezoekje brengen aan het asiel, en ging ik nog mee uit wandelen naar het veldje, met Sem!! Dat was ook mijn vriendje! Mijn vriendinnetje had haar gered uit het dodingstation, echt heel lief dat ik ook met hem mocht spelen! En natuurlijk werden er ook veel foto’s gemaakt. Voor de herinneringen vertelde zij mij!
30 juni kwam Fabienne mij al heel erg vroeg wakker maken. Ik zou gaan vliegen!! Jeeeey ik mocht naar huis toe. Maar vond het allemaal wel eng hoor! Maar gelukkig mocht ik met een ander hondje in de box. En reden we naar het appartement om Kim, Jaimy en Nathalie op te halen. Want zij gingen ook naar huis vliegen!! Want jaja ik mocht gelijk met Kim mee naar huis (dat is mijn vriendinnetje) ze gingen de koffers achterin de bus leggen en toen begroette ze mij allemaal nog, en de andere hondjes. Boomer daar zat ik mee in de box en Biagio zat met Buddha in de box. Op het vliegveld zou er nog een hondje bij komen. Al Pacino, maar die kende ik niet!

Toen we op het vliegveld waren hoorden wij dat we wel 5 uur vertraging hadden! Duurde het nóg langer voor ik naar huis zou gaan… ik mocht bij Kim op het vliegveld blijven en om ongeveer 2 uur kwam Fabienne weer met de andere hondjes. Ik moest even afscheid nemen want ik mocht niet mee de cabine in. Daar was ik te zwaar voor! Gemeen he. Dus moest ik met Biagio in de box. Toen gingen wij vliegen, en waren wij geland op schiphol in Nederland. Daar zou de rest van mij familie wachten. En wat waren die allemaal lief!!! Ze waren heel blij om mij te zien, en ik was ook heel vrolijk! Het was hier wel koud hoor, en het regende! Echt vies. Toen gingen we met de auto naar huis en lag ik heerlijk bij mijn baasje Kim op schoot te slapen. Ze vertelden mij dat er thuis nog een hondje op mij wachtte, die ook Sem heette! Dat is leuk, ben ik niet helemaal alleen. Het klikte heel goed en nu zijn wij de beste vriendjes geworden. Met mijn zindelijkheid ging het niet zo goed. Ik heb heeel erg vaak binnen mijn poepje en plasje gedaan, en zelfs in mijn bench! Ik wist helemaal niet dat dat niet mocht.. ook ben ik naar een cursus gegaan waar ze mij ‘manieren’ gingen leren. Als ik er zin in heb kan ik heel netjes zitten, af liggen, hierkomen enzo. Ook doe ik aan combisport en behendigheid dat ik vind ik heel erg leuk!!! Ook heb ik al mee gedaan aan 2 wedstrijden, ik ben wel 2 keer laatste geworden omdat ik niet zo’n zin had om te luisteren naar iedereen. Het spelen met de tunnels enzo vond ik veel leuker dan een parcours volgen!!

Toen het 15 november was vertelden ze mij dat ik jarig was. Ik werd alweer 1 jaar! Ik kreeg een gek hoedje op en een lekker stuk vlees waar 1 kaarsje op kwam! Dat was spannend, ik kreeg ook nog een cadeautje! Een heel mooi groot touw bot, die is bijna net zo groot als mijn kleine vriendje Sem! De sneeuw vind ik ook heel erg leuk. Op het begin vond ik het wel heel erg raar, maar later merkte ik dat ik heel lekker erin kon spelen. Ik heb een heel erg mooi jasje! Dus als het buiten koud is of regent krijg ik die lekker warm aan!
Voor morgenavond het oudjaarsdag ben ik wel een beetje bang. Ik vind het vuurwerk namelijk best wel een beetje eng! Maar ik heb druppeltjes waardoor ik wat rustiger wordt, en ik krijg morgen een hele lekkere grote bullenpees. Die is wel 1 meter lang!! Heb ik lekker veel te snoepen. Met kerst heb ik ook heel veel leuke cadeautjes gehad! En nu ben ik vandaag alweer een halfjaar in Nederland. En ik heb het heel erg naar mijn zin. Het gaat heel erg goed met mij!

Lieve Fabienne, heel erg bedankt dat je mij gered hebt! Nu heb ik een heel erg fijn huisje!! Ik denk nog wel aan je hoor, je doet heel goed werk door al mijn vriendjes te redden, en te zorgen dat zij het net zo leuk gaan krijgen als mij! Enne, zorg goed daar voor mijn vriendje Sem en vriendinnetje Jody. Ik mis ze wel een klein beetje hoor, en Kim mist Sem ook wel!

Een dikke knuffel, likje en pootje van Danilos.
Ik heb nog wat foto’s van mij in Spanje, en bij mijn nieuwe huisje!
Klik hier voor de foto's en een filmpje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten