vrijdag 3 augustus 2012

Dandy, nu Raffy, 10 maanden in Nederland.

Iets meer dan een jaar geleden begonnen wij te denken om toch maar een 2e hondje te nemen bij mijn toen 14 jarige Yorkshire Terrier Ricky. Een pup was geen optie, omdat dat toch wel erg veel van het goede zou zijn voor Ricky.
Doordat ik op marktplaats een reistas voor Ricky aan het zoeken was en Yorkshire terrier in typte, kwam ik al vrij snel bij de hondjes van ACE uit. Aangezien ik de stichting niet kende, ben ik op internet gaan zoeken en tot mijn schaamte kwam ik er toen ook pas achter hoe slecht het de hondjes gaat in Spanje. Ik wist wel dat het niet best was, maar dit had ik ook niet verwacht.
Op heel korte termijn had ik besloten dat ons 2e hondje eentje uit Spanje en van ACE zou worden. Ik zag ook gelijk het hondje dat ik wilde, het huisbezoek was heel snel geregeld en daarna was het wachten. Toen beek het hondje dat ik uitgezocht had verwisseld te zijn en per vergissing naar Duitsland gebracht. Na deze teleurstelling opnieuw op de site gekeken en opeens stond daar Raffy, net opgehaald uit het dodingsstation. Ik wist het, dat werd ‘m.
Vanuit een opvanggezin, want hij had longontsteking toen hij in het asiel kwam, is Raffy op 28 september 2011 op Schiphol geland.
Hij was gelijk heel lief, maar afwachtend en gereserveerd, wat natuurlijk heel logisch was ….. Maar wat veranderde dat snel, en nog steeds. Iedere dag zien we hem blijer, aanhankelijker, speelser EN GEKKER worden. Hij is een grote knuffelkont, ligt zo veel mogelijk op schoot, slaapt op bed lekker tegen ons aan en heeft ieder plekje in huis uit geprobeerd.
We zijn in Maasbracht met de cursus EG1 bezig en dat doet hij geweldig. In oktober gaat hij op examen en als hij slaagt gaan we verder voor EG2.
Hij is inmiddels zwaarder geworden en in plaats van Spaanse ellende is hij nou een voorbeeld van Hollands glorie. Een wandelende reclame voor ACE, want zo ongeveer iedereen in Wessem kent hem en weet waar hij vandaan komt!!
Wat zijn wij blij en dankbaar met de kans die jullie Raffy en ons gegeven hebben. Het harde werk dat jullie verrichten en al het goede dat jullie doen. Het moet soms uitzichtloos lijken, maar kijk eens naar de volgende foto’s ……. het is het waard!! Wij houden ontzettend veel van Raffy en zijn heel erg gelukkig met hem en ik hoop, hij ook met ons. Tussen de inmiddels 15 jarige Ricky en Raffy gaat het ook goed en ze zijn heel aan elkaar gehecht.
Een heel dikke DANKJEWEL AAN IEDEREEN VAN ACE van Thea, Abby, Ricky en natuurlijk Raffy!!!!!