maandag 16 juli 2012

Suzana nu Suzie aan de maas.

Met Suzie gaat het prima zoals je op het filmpje kunt zien. Baden in de Maas doet ze dagelijks, zelfs in de winter en daarna weer lekker ravotten met haar vriendjes.
Het is echt een vrolijke blije hond. Vorig jaar vond ze het niet leuk om in de auto te zitten, maar toen ze in de gaten had dat ze na korte ritjes lekker in het bos of op de hei lekker kon wandelen of spelen, ging ze met plezier de auto in. Ze heeft enormveel geleerd. Ik heb haar rustig aan alles laten wennen, bijv langslopende fanfares, koffers die uit een hotel kwamen gerold, liften, bussen, treinen. Als ze iets nieuws zag bleef ik even met haar op een afstand kijken en liep er dan gewoon rustig langs.
Voor ze van haar verlatingsangst af was, dat heeft wat langer geduurd, maar ik heb gelukkig goede buren, die haar de tijd gegund hebben om te wennen, dus dat is ook geen probleem meer.
Wat zij ook heerlijk vindt( en ik wat minder) is  rollen door vossen poep, dode vissen en noem maar op,het gebeurt gelukkig niet dagelijks, maar ook dat hoort bij een hond. Ik zie dat toch liever dan een wit gewassen hondje dat nooit lekker los mag rennen en spelen. Als het te erg wordt dan gaat ze gewoon onder de douche, ze mag lekker hond zijn.