zondag 29 juli 2012

Hebben wij weer.......

Ons mam heeft een voliere en voor het eerst sinds jaren heeft ze een Japans baby meeuwtje, nou dat hebben we geweten, ze was helemaal lyrisch, zeg maar compleet manisch..
Ze gilde alleen maar:WE HEBBEN EEN JONGE ADELAAR!!!!!
Nou ja, so what, dachten wij nog..
Totdat,… ze komt op een middag thuis, nog slap van het lachen, wat was nl. het geval, ze was naar de Welkoopwinkel geweest, op zich niets bizonders want daar komt ze wel vaker voor onze kluiven, maar dit sloeg alles,
Ze was naar een nietsvermoedende vakantiehulp aldaar gegaan en had gevraagd of ze ook
1-dags kuikens of muizen hadden.
“Waarvoor dan” vroeg het vakantiehulpje. “Nou ik heb een jonge adelaar en volgens mij eten die alleen maar vlees”,waarop de ogen van het vakantiehulpje bijna zijn gezicht uitpuilden.
Het werd even stil in de winkel vanWelkoop, zeg maar, een dodelijke stilte, “Nou we hebben wel veel qua voeding voor dieren, maar dit moet ik even aan mijn baas vragen”
Toen kwam de baas, die had natuurlijk allang door waar dit over ging, maar speelde het spel mooi mee,en geeft de vakantiehulp een berisping nadat ie onder de toonbank eerst zijn tranen van het lachen had afgedroogd.
“Je weet toch dat we jonge hamsters hebben, tamme jonge muizen,en jonge cavia,s je werkt hier al 14 dagen, en je moet toch weten wat we allemaal te koop hebben, daarbij, deze mevrouw komt hier regelmatig, een zeer goede klant, dus loop maar even mee”
Dit werd het vakantiehulpje even teveel bij het zien van de nog levende muizen, hamsters en cavia,s…
“Ja, maar ik ben door jullie gescreend dat ik, als ik dieren verkoop, ik toch wel redelijk de mensen moet kunnen inschatten zodat ik weet dat de dieren een goed tehuis krijgen”En daarbij, ze kan toch ook naar het slachthuis gaan voor vlees,” Ja, hoever moet je gaan…. Drie medewerkers van Welkoop lagen op de grond van het lachen,
En ik, ik kon ook niet meer, afijn om een lang verhaal kort te maken, er lagen uiteindelijk vijf mensen op de grond van het lachen, inclusief het vakantiehulpje.
De vakantiehulp mag blijven, en ons Mam mag de winkel weer betreden, dit tot groot genoegen van ons want wij krijgen  weer kluiven…..
Bijgaand nog even een foto van Mam haar ADELAAR..
Liefs van Jordy, Joey, James ( 3 cockers) en ons Mam, Tieske.

DE ADELAAR !!!