zondag 3 juni 2012

Woody voorheen Alem


WOODY
Op dinsdag 4 oktober 2011 landde Woody ‘s avonds op Schiphol.

Wat een kleintje, maar wel een snoeppie.

Het was liefde op het 1e gezicht (maar eigenlijk was ik al verliefd geworden op de foto’s van de site van ACE.)

Hij had jammer genoeg een slechte start, want eerst had ik al te horen gehad, dat hij Leishmania had en meteen datzelfde weekend zaten we al bij de dierenarts. Hij had veel pijn en hoge koorts en bleek besmet te zijn met Giardia.

Gelukkig was de dierenarts snel in het stellen van de diagnose en dankzij de medicatie knapte Woody na een week een beetje op.

Nadat hij wat was opgeknapt van de Giardia, ben ik naar mijn eigen dierenarts gegaan en daar bleken de waarden van de Leishmania behoorlijk hoog. Ook had hij een bultje in zijn lies.

Na meerdere onderzoeken, medicijnen en een kleine operatie gloorde er dan toch hoop aan de horizon.

Verder heb ik heel veel steun gehad van Pia. Dank zij de vele mailtjes en adviezen van haar, kon ik het volhouden, als ik het even niet meer zag zitten.

We zijn nu 8 maanden verder en Woody is een behoorlijke boef geworden. Voor de Leishmania krijgt hij 1 keer in de maand een weekje medicijnen en ieder halfjaar een uitgebreid onderzoek.

Voor de vakantie had ik een bench gekocht, maar inmiddels staat deze continu in de kamer, want dit is zijn eigen huisje geworden.

Inmiddels kan ik uren met Woody lopen en heeft mijn nichtje hem geleerd, om keurig naast de fiets te lopen.
Hij is met iedereen vriendjes, maar het liefst rent hij in de duinen achter een bal aan.

Ik hoop nog vele jaren samen met Woody te slijten.

Groetjes,
Inge Luberti