maandag 30 januari 2012

Hondjes opgehaald uit Spanje

Lieve mensen,


18 januari ben ik met mijn vriendin honden gaan ophalen in Mijos, Spanje.
Babet heeft al 2 spaanse kanjers, en ging Boliche halen, om hem thuis op te vangen en klaar te maken voor zijn toekomstige gouden mandje.Ik ging mee omdat ik gek op honden ben, en via Babet van ACE hoorde.


In Malaga aangekomen werden we door Fabienne opgehaald, en afgezet bij het asiel. Daar ging een  wereld voor me open. Zoveel honden, en allemaal blij. Opspringend voor een knuffel en een aai, en de blik in hun ogen, blijheid, en toch ookdroefheid, geluk,pijn en onmacht, allemaal in hun oogjes te  lezen. . . . .
We hebben gewandeld met Zoro,een kruising pitbull,  inderdaad een braaf lief sukkeltje,een heel  rustige hond die het heerlijk vond om mee te mogen. Hij heeft gelukkig zijn gouden mandje gevonden. Ook Hutch hadden we mee, wat een lieverd, een droomhondje. Een golden retriever, maar dan in een veel fijnere vorm. In het begin een beetje onzeker, maar na 10 minuten liep hij zo blij mee.Al wat zelfverzekerder en al heel wat trotser, wat een schat.  Een droomhondje voor zijn toekomstige baasjes, ik hoop dat ze elkaar gauw mogen ontmoeten.


De 2 mechelaars ,Zaza en Yenthe, hebben ook erg veel indruk op me gemaakt. Zodra je hun hek binnenloopt wordt je omhelsd, eerst de één en dan de ander, wat een lieve schatten, wat een vrijdozen.
Dit is ook te zien op hun filmpje, ze zijn zo aanhankelijk, zo LIEF. Dat viel me echt op, ALLE honden waren zo lief. Naar wie je je hand ook maar uitstak, ze snuffelden en likten en gingen knuffelen met je hand, absoluut geen agressie.

De volgende dag vlogen we met 6 hondjes weer naar huis. 2 hondjes bij ons in de cabine en de rest in het ruim.Na even bij de koffers gewacht te hebben, konden we doorlopen met onze speciale vracht.In de aankomshal stonden alle nieuwe baasjes te wachten op hun langverwachte hondje.Wat een spektakel,  bij iedere hond die tevoorschijn kwam sprongen de tranen weer in mijn ogen, en gelukkig niet alleen bij mij, de baasjes gingen ook één voor één. De baasjes waren zo blij, en de hondjes mischien nog wel blijer. Het was een echte tranentrekker.


Ik heb zelf helaas geen hondje meegenomen, binnenkort gaat dat zeker wel gebeuren. En wat ik ga doen, en wat heel veel aanstaande hondeneigenaren zouden kunnen doen, is zelf mijn hondje in Mijas ophalen. En met je eigen hondje nog andere hondjes meenemen. En dus andere baasjes gelukkig maken, want hierdoor komt hun schatje ook eerder. Het is geweldig, fantastisch,ontroerend, onwijs leuk om te doen. En je weet waar je hondje vandaan komt, wat hij gezien en geroken en beleefd heeft. Een retour ticket Malaga valt best mee, zeker als je het goed uitzoekt van tevoren. En het geluk wat je voelt, als je je hondje in je armen kan sluiten, is ongelooflijk.


Lieve Fabienne en alle andere lieve harde werkers, CHAPEAU. . . . .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten