zaterdag 14 januari 2012

Fati, het kleine Yorkje

Lieve vrienden van Ace,
Fati, het kleine Yorkje, de kleine onschuldige schat....    Nog NOOIT heb ik, en velen met mij denk ik,hoop ik, zulke lange nageltjes gezien,zijn vachtje, nou ja, kun je het nog een vachtje noemen? Eerder 1 dikke kluwen van klitten, gewoon in-en in- diep triest, maar als je dan uiteindelijk de laatste foto ziet op het Doggy Blog, zijn kleine lichaampje , ontdaan van alle klitten, zijn gemanicureerde nageltjes, nou als dat geen ""TOTAL- REMAKE -OVER" is...  Het zet me aan het denken, want wij als mensen maken ons zorgen over die ene rimpel,of iets teveel buikvet???? En maar inspuiten met Botox om je ouderdom maar te verloochenen... Nou, ,je wordt uiterlijk net een pop, je hebt geen enkele gezichtsuitdrukking meer en dan maar op tv, kijk eens hoe goed ik er uit zie,welnu, onnatuurlijke, dik volgespoten lippen, wangen die bol staan van de Botox, dus ook een""TOTAL- REMAKE -OVER", maar hoe dan?? Welnu,ik zie geen ENKELE gezichtsuitdrukking meer op die mensen..Maar ik begrijp nog steeds niet, waarom zou je je ouderdom verloochenen, wees trots op je leeftijd!!!
En nu komt het lieve mensen,.... ... als ik dan het gezichtje van kleine Fati zie,
BEFORE haar TOTAL- REMAKE- OVER, en AFTER ...dan zie ik voordien twee- in en- in -diep- verdrietige doffe oogjes, en daarna, een hele kleine lieve schat, met weer  GLANS en HOOP..in haar allerliefst gezichtje..Daar is geen Botox voor nodig, enkel en alleen door LIEFDE ...liefde door de mens, ondanks dat diezelfde mens dit haar ook heeft aangedaan....,.Wat kunnen wij als mensheid hier toch een voorbeeld aan nemen, hoezo wraakzucht, achterdocht, dat komt in een hondenbrein toch niet voor...
En dat is toch een wonder lieve mensen, dat zo,n klein diertje toch feilloos aanvoelt dat de mensheid het goed met haar voorheeft, terwijl ze dit toch ook eerder had verwacht,maar toch zo vreselijk teleurgesteld is. Maar,merk je dat aan haar? Welnee, ze begint weer opnieuw, blanco, vol vertrouwen....Kunnen wij dat als mens ook?? Nee ik denk het niet, alleen ik hoop het wel, dat je kunt vergeten en vergeven....
Dit,lieve vrienden van Ace, moest mij even van het hart en ik weet zeker, dat ik in deze gedachte echt niet alleen sta!!
Allerliefste groeten van Tieske, Jordy, Joey en James.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten