dinsdag 13 december 2011

Update Jessy (eerst Samantha)

Sinds half augustus woont Jessy bij ons en in september heb ik een eerste verhaaltje op het blog laten zetten. Hierin vertelde ik dat Jessy nog erg bang was en dat ik haar nog niet kon oppakken. Dat ze het wel heel goed deed met de andere honden en wel heel dapper een brokje uit mijn hand kwam halen.
Inmiddels zijn we drie maanden verder en Jessy heeft grote stappen gezet in die periode! Ze is nu bijna tien maanden en ze  loopt mee aan het riempje langs de weg. Ze rent met de andere honden vrij rond over ons terrein en komt goed terug als ik haar roep. Ze ligt ’s avonds naast me op de bank en ik kan haar oppakken. Nog steeds wel op een speciale manier, maar dat geeft niet. Het gaat, en daar gaat het om.
Ze is lief, als je haar optilt geeft ze kleine kusjes in op je wang. Ze is waaks, de joggers die verderop langs de weg rennen blaft ze allemaal na. Ze ligt samen met grote Boris of Dico in een mand. Of met Foekje, een van onze poezen.
Ze is rustig in huis, eet braaf haar bakje leeg, is dol op kauwstokjes, maar ………………………… ze zet overal haar tandjes in! In slippers, pantoffels, kussentjes, kranten, potloden, maar ook de leren stoelen, houten kastjes, plinten, etc. Dus ik moet zo ongeveer ogen op mijn rug hebben, want voor je het weet is ze weer bezig iets te slopen. Ik geef haar veel kauwstokjes, ze heeft een Kong waar ze lang mee bezig is, maar toch als ze de kans krijgt zet ze graag haar tandjes in andere zaken.
Vanavond gaan we een nieuw opvanghondje ophalen in Utrecht. Mariposa. Ben benieuwd hoe dat weer zal gaan. Het vorige opvangertje, Popi, was een enorm leuk speelkameraadje voor Jessy, hopelijk gaat het ook gezellig worden met Mariposa (die we voorlopig maar Mari gaan noemen).
Erna Oosterbaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten