maandag 14 november 2011

Het ACE bokje.

Enkele weken geleden, toen we in een restaurant waren, vlakbij de manege en het grote zigeunerkamp, zagen we plots een klein schaapje en een mini geitje rnee lopen in en uit het restaurant, hartverwarmend om ze samen zo lief te zien genieten,  in en uit, iedereen vond het geweldig en ze steelde elks hart,...nu enkele weken later was enkel het sier bokje nog over want het schaapje was dood gereden op de parking verderop,....ongelooflijk maar waar,... maar het bokje, ondertussen helemaal verknocht aan het restaurant want hij is zowat de attractie van de dag, mensen vinden hem zo lief, hij wordt geknuffeld en gestreeld, en gaat zelf de keuken in zijn maaltijd opeisen, waarna hij vrolijk op het terras weer komt, om dan een knuffel en een stukje brood te krijgen van elke klant die er zit,...
Maar vorige week was ik er en kreeg ik te horen dat ze "mascotta" zouden gaan opeten, ze wilde hem dus doden,...
God, hoe konden we dit vermijden, dus ik ben dan maar de zigeruner gaan zoeken en heb hem gevraagd of wij het sierbokje konden kopen,..Geld is het enige dat hen interesseert dus hij zag keek me direct aan met Eurotekens in zijn ogen en vroeg me 200 Euro en dan zou het kleine lieve geitje kunnen gered worden, dus ik heb hem gekocht,.. maar nu,... nu moet ik deze lieverd hier weg krijgen en zijn we volop aan het zoeken om hem een veilige en goede thuis te zoeken,...want hier blijven kan ie niet, jammer want hij is echt de Mascotte van het restaurant, eet met je mee,  en is een gekke kleine deugniet,...maar zijn veiligheid is niet verzekerd, dus we zoeken naar een oplossing voor kleine "mascotte",...
Het kleine bokje, zich van geen kwaad bewust geniet ondertussen verder van de aandacht die hem gegund is, gisteren hadden ze hem voor de grap even geschilderd,....ongelooflijk, zelfs zijn oogje was hiermee geverfd en plezier dat ze hadden,..echte zieke mensen,.. Hij is erg aai vriendelijk, en je hebt echt humor met hem,  wat een lieverd, ben blij dat ie niet op de bbq gaat, en dat ie ergens gelukkig mag worden, zijn leven lang !!!

Meerdere fotootjes zullen op het blog te vinden zijn, groetjes Fabienne




Geen opmerkingen:

Een reactie posten