zaterdag 13 augustus 2011

Het verhaal van Amy


 
Dit is mijn verhaal.
19 febr. 2011  Kwam ik op Zaventem  België aan. Nog een beetje beduusd van de reis.
Samen met mijn vlucht begeleidster.
Ik mocht mee in een tas op haar schoot, ik was heel lief geweest zei ze.
Maar ik moest nog een uur in de auto om eindelijk thuis te komen.
Daar mocht ik kennis maken met de rest van de huisgenoten.
En wel Tinka de Groenendaeler 13 jaar oud en Buddy kruising poedel 11 jaar oud.
Tinka komt uit het asiel en Buddy is een afdankertje heeft vrouwtje gezegd.
De baasjes van Buddy hadden geen interesse meer in hem.
Met Tinka kan ik het goed vinden twee á drie maal daags een robbertje vrij vechten,en raad eens wie er wint?!
Ik ben veel sneller.Vrouwtje en baasje vinden dit heel leuk om te zien.
Vooral met mijn 8 jaren maar daar kom ik later op terug.
Ik had een kale plek bij mijn hals, vrouwtje dacht misschien van de
stress,maar ik bleef mij maar krabben en er was geen vlooi te zien.
Dus op naar de dierenarts.
Dit is niet de leukste plek om naar toe te gaan en ik zette me schrap
ik wilde niet naar binnen.
Maar vrouwtje was helaas sterker!
De dierenarts dacht aan een parasiet toen zij hoorde dat ik uit Spanje
kwam en raad eens, ja hoor die akelige beestjes zaten in mijn
haarwortels.
Grof geschut werd ingezet spuitje,tabletten en verschrikkelijk spul waar
ik mee gewassen moest worden.
Vrouwtje deed zich handschoenen aan, dit zegt al genoeg.
Maar ik heb het overleefd,de beestjes niet.
Maar het leukste was mijn leeftijd...... deze werd geschat op......
1,5 á 2 jaar!!!
Volgens mijn gebit en de parasiet die ik bij mij had die meestal door de moederhond op de pup wordt over gebracht schatte de dierenarts mij dus 6 jaar jonger!!!!!!!!!!
Dit is nog eens een metamorfose.
Ik kan mij weinig herinneren van vroeger,vrouwtje verwonderde het
niets ik ben zo speels zegt ze.
Ze hoopte een ouder hondje te redden en ze hebben nu een jonge
speelse hond.
Maar ze vinden het niet erg het brengt weer leven in de brouwerij.
Dan nog iets,enkele weken geleden midden in de nacht werd er gebeld,koffers werden
ingeladen en weg waren ze mijn baasje en vrouwtje.
Het zou toch niet waar zijn!
Maar gelukkig de buren kwamen ons om 9.30 alle drie halen en daar bleven wij twee hele weken.
Onze baasjes gingen op vakantie,nee niet naar Spanje maar naar Griekenland.
Ik heb de buurtjes leren kennen en ik moet zeggen ze zijn zo gek nog niet.
Ik ben ze meer gaan waarderen want eerst was ik erg wantrouwig.
Deze hebben ook een hondje Lori van 16 jaar oud maar een beetje
dement.Ze hebben het erg druk gehad met ons.
En ze waren blij toen onze baasjes weer terug kwamen en wij ook!
 
Verder bevalt het mij goed hier ik heb mijn plaatsje gevonden.
Ook al is dit op de rugleuning van de bank waar vrouwtje niet zo
blij mee is,maar beter dan de boel slopen zegt ze en ik kan alléén
blijven,dat is ook een pluspunt.
Alleen een min puntje ze vinden wel eens een hoopje van mij
als hun s'morgens op staan.
Ik weet ook niet goed hoe dit komt het gaat van zelf, de buren zeggen
dat ik goed werkende darmen heb maar vrouwtje denkt dat het
misschien aan het voer ligt?
Maar verder vinden ze mij een clown.
 
Aan alle Ace medewerkers jullie Hartelijk bedankt dat ik zo'n
fijn plaatsje heb gevonden.
Jullie doen geweldig werk.
Vrouwtje heeft gezegd mocht een hondje te komen overlijden
dan komt er weer een bij van Ace,dus jullie zijn nog niet van haar af.
Heel veel pootjes van mij en misschien zien wij ons op de ACE-dag
 
Amy  (voorheen Tiffany)
Tinka  Buddy
Wiel en Annette van Wezel
Heerlen Limburg
 
  Klik op mijn naam hieronder en U ziet mij op You Tube!!
 Amy
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten