woensdag 13 april 2011

Donut

Hallo,




Ik ben Donut.
Ik ben 25 augustus 2010 naar Nederland gekomen.  Ik ben dus al een half jaartje hier.
Ik ben met een ander hondje in een box gestopt en in een heel lawaaiig ding terecht gekomen. Toen ik daar uit kwam werd ik opgehaald door vreemde mensen, mijn nieuwe baasjes. En nu ben ik dus al een half jaartje bij ze. En ik wil niet meer weg ….

Gek hoor. Ik verstond helemaal niets van ze. Maar ik ben niet dom, ik begreep best snel wat ze bedoelden en van me vroegen. Ik moest wel wennen. In het begin durfde ik niet zo goed te eten en ook niet zo goed te slapen. Ik kreeg een lekker bed! Daar mocht ik op gaan liggen en op een andere plek lag weer een ander bed, daar mocht ik ook op gaan liggen. Ze zeiden dat ik altijd mocht blijven maar in het begin geloofde ik dat niet. Ik was bang dat ze me na een tijdje weer weg zouden brengen, net als mijn vorige baasjes hadden gedaan. En soms ben ik dat nog even. Dan lopen ze weg en ga ik er toch maar achter aan, je weet maar nooit ….. Maar ze zeggen dat ze heel veel van me houden en me nooit meer kwijt willen!

Ze zeggen dat ik al die tijd dat ik hier nu ben langzaam verander. Ik weet wel dat ik in het begin heel veel jeuk had, al dat wandelen erg leuk maar ook wel een beetje zwaar vond, ik ben tenslotte al 11 en ik was best wel dik. Maar inmiddels ben ik een stuk lichter, ren ik als een jonge kerel en vind ik de wandelingen heerlijk.   En inmiddels slaap ik ook echt heel diep. Ze zeggen dat ik dan droom en dat ik dan ook kan blaffen. Ik kan niet blaffen, ik weet niet hoe dat moet, maar dan blijkbaar wel.
En weet je wat ik fijn vindt? Knuffelen. Aaien, borstelen, lekker tegen iemand gaan zitten. In het begin vond ik dat niet zo hoor, maar nu wel!!
En dus lekker samen zijn. Dat zie je wel hier op de foto.
Dat is een van mijn baasjes die op vakantie in de sneeuw ineens met een heel raar ding om zijn arm liep en vervolgens elke dag met me is gaan wandelen in de bergen. Dat was geweldig!! Hij moest ook oefeningen doen en dat doet hij hier, op mijn matje. Dan ga ik er natuurlijk bij liggen en mee doen, gezellig!!

Ik hoop dat een boel van mijn vriendjes uit Spanje ook zo’n fijn huisje vinden. Het heeft even geduurd voor dit verhaaltje er kwam maar ik vind het wel belangrijk dat andere baasjes weten dat zo’n oud hondje als ik ook een fijn maatje kan zijn!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten